PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hicri Takvim Kur'an'a Aykırıdır


Anadolu
13. June 2016, 12:47 PM
Şafağı yarıp sabahı ortaya çıkaran/Fâlık O'dur!
geceyi dinlenme zamanı yaptı;
Güneş'i ve Ay'ı husbanen/hesap aracı.
İşte budur ölçülendirmesi o Azîz'in, o Alîm'in! (Enam, 96)

Yani Güneş ve Ay birlikte hesab aracıdır.
Çetele tutmak, takvim oluşturmak için hem Güneş’e hem de Ay’a ihtiyacımız olacak.

Güneş, Hicri takvimin neresinde var?

Anadolu
13. June 2016, 02:31 PM
....

Hasan Akçay
13. June 2016, 03:50 PM
Sevgili Anadolu,

Günes ve ay hesap aracidir, onu anliyorum
ama takvimi olusturmak için aya ihtiyacimiz oldugundan emin degilim.
Açiklar misiniz.

Takvimi aya göre olusturun diyen bir ayet var mi,
hangi ayet?

Simdiden tesekkürler.

Hasan Akçay
13. June 2016, 04:14 PM
Yûnus 5:

Huvellezî cealeş şemse
diyâen vel kamere nûren ve kadderehu menâzile li ta'lemû adedes sinîne vel hisâb...
O'dur kameri aydinlik yapan, yillarin sayisini ve hesabi bilin diye inen dilimler ölçüveren ona.

Burdaki "hesab"tan kasit
sizin linkini verdiginiz sitedeki açiklamaya göre
takvim olusturmaktir
ama benim yorumum
kasit örnegin "savm"in süresi de olabilir.

Bilindigi üzere
ayin inen dilimlerinden biri dolunaydir,
biri de son çeyrekay karnini içeri çektiginde olusan hilal.
Ve bu iki inen dilimin arasindaki süre 10 gündür.
10 günlük "savm"in süresi böyle hesaplanabilir.

Günümüzde vakti bildiren araçlar var. Duvar takvimi, gazete, tv, radyo... Kuran'in indigi çagda bunlar yoktu. Hesab için ayin inen dilimlerine onun için bakilmis olabilir.

Anadolu
13. June 2016, 04:16 PM
Yukarıdaki Enam 96 ve benzeri ayetlerde "Hesab" kelimesi "Çetelesini tutmak, defterini tutmak" anlamında.
Bu anlamda "Hesab" kelimesinin bu ayetlerde direk olarak "Takvim"i anlattığını düşünüyorum.

Enam 96'daki "Güneş ve Ay birlikte "hesab aracıdır" demek, Güneş ve Ay ile "takvim" yapılır demektir.

Ancak malumunuz bir başlangıç noktası almadan sayım yapamayız.
Güneş başlangıç noktası olamaz çünkü bize bir mirengi noktası vermiyor.
O halde geriye bir tek "Ay" kalıyor.

Dolunayların sayısı 12'dir. (Tevbe, 36)
Dolunaylar içinde meşhur olanı "Şehri Ramazan"dır.
O halde "Şehri Ramazan"dan başlayarak hesab edebiliriz/takvim oluşturabiliriz.

Kısaca, Enam 96 bize direk olarak yapılacak olan takvimde Güneş ve Ay'ın birlikte kullanılması gerektiğini söylüyor.

Bence böyle.
Ben teşekkür ederim.

Anadolu
13. June 2016, 04:19 PM
O'dur kameri aydinlik yapan, yillarin sayisini ve hesabi bilin diye inen dilimler ölçüveren ona. (Yunus, 5)

Buradaki "Yılların" kelimesinin de takvime yönelik olduğunu düşünüyorum.

Anadolu
13. June 2016, 04:46 PM
"Menzil" kelimesinin anlamının "Dilim" olup olmadığına bakabiliriz.

Hasan Akçay
13. June 2016, 05:15 PM
Yukaridaki Enam 96 ve benzeri ayetlerde "Hesab" kelimesi "Çetelesini tutmak, defterini tutmak" anlaminda.
Bu anlamda "Hesab" kelimesinin bu ayetlerde direk olarak "Takvim"i anlattigini düsünüyorum.

Enam 96'daki "Güneş ve Ay birlikte "hesab aracidir" demek, Güneş ve Ay ile "takvim" yapilir demektir.

Ancak malumunuz bir baslangiç noktasi almadan sayim yapamayiz.
Günes baslangiç noktasi olamaz çünkü bize bir mirengi noktasi vermiyor.
O halde geriye bir tek "Ay" kaliyor.

Dolunaylarin sayisi 12'dir. (Tevbe, 36)
Dolunaylar içinde meshur olani "sehri Ramazan"dir.
O halde "sehri Ramazan"dan baslayarak hesab edebiliriz/takvim olusturabiliriz.

Kisaca, Enam 96 bize direk olarak yapilacak olan takvimde Günes ve Ay'in birlikte kullanilmasi gerektigini söylüyor.

Bence böyle.
Ben tesekkür ederim.

Katiliyorum
baslangiç, "sehri ramazan"dir
çünkü öteki dolunaylardan daha parlak ve büyük göründügü için
kolayca seçilebilir.

Ama sehri ramazan şu ya da bu yil sisteminin degil
"iddet es-suhûr"un baslangicidir.

Benim bildigim
her takvimin esas aldigi bir yil sistemi var
ve o yil tarihteki bir olay ile basliyor.

Örnegin
miladi takvimin esas aldigi yil sistemi 12 aydan olusan günes yilidir
ve o yil (dogru ya da yanlis) MiLAD ile baslar,

hicri takvimin esas aldigi yil sistemi 12 kamerî aydan olusan kamerî yildir
ve o yil (dogru ya da yanlis) HiCRET ile baslar.

yildiz takviminin esas aldigi yil sistemi 28 menzilden olusan yildiz yilidir
ve o yil hangi tarihi olayla baslar bilmiyorum, özür dilerim.

Devam edelim?

Anadolu
13. June 2016, 05:30 PM
devam...

birçok takvim tarihi olaylarla başlıyor haklısınız.
ancak şöyle bişey var.
takvimi oluşturduktan yılın 365 gün olduğunu tespit ettikten sonra bu mümkün ancak.

yılın 365 günden oluştuğunu bilmediğinizi düşünün.
yani daha takvim yapacaksınız, takvim oluşturacaksınız.
diyelim ki ülkenin hükümdarı bugün oldü. tarihi olay bu olsun.
benim elimde takvim yok.
yılın 365 gün olduğunu bilmiyorum.
bir daha ki sene hükümdarın öldüğü günü nasıl bulacağım?
bulamam.

kuranda yazanlar işin en başı bence.
takvim oluşturma, takvim yapma aşaması.
bu takvimi oluşturduktan sonra her olayın gününü de rahatlıkla işaretleyip biliriz.

not: hasan bey size özel mesaj attım ama gitti mi gitmedi mi anlamadım.

Hasan Akçay
13. June 2016, 06:14 PM
devam...

birçok takvim tarihi olaylarla başlıyor haklısınız.
ancak şöyle bişey var.
takvimi oluşturduktan yılın 365 gün olduğunu tespit ettikten sonra bu mümkün ancak.

yılın 365 günden oluştuğunu bilmediğinizi düşünün.
yani daha takvim yapacaksınız, takvim oluşturacaksınız.
diyelim ki ülkenin hükümdarı bugün oldü. tarihi olay bu olsun.
benim elimde takvim yok.
yılın 365 gün olduğunu bilmiyorum.
bir daha ki sene hükümdarın öldüğü günü nasıl bulacağım?
bulamam.

kuranda yazanlar işin en başı bence.
takvim oluşturma, takvim yapma aşaması.
bu takvimi oluşturduktan sonra her olayın gününü de rahatlıkla işaretleyip biliriz.

not: hasan bey size özel mesaj attım ama gitti mi gitmedi mi anlamadım.

Takvim yapmaya kalktiginiza göre bi bilgi birikiminiz var.

Örnegin dört mevsimi bilirsiniz,
en uzun gündüzü,
en kisa gündüzü,
gündüzün geceye esit oldugu anlari..

Kral en uzun günden sonra öldüyse
kaç gün sonra öldügünü bi yere not edersiniz,
bi sonraki en uzun günden itibaren o kadar gün sayip
kralin ölüm x-dönümünü bulursunuz.

Ama sehru ramazan-sicak dolunay isinize yaramaz
çünkü bir sonraki yil ya 11 gün ERKEN gelir ya 19 gün GEÇ
yani sehru ramazan
vakten
mevsim baglaminda SABiTTiR
ama gün baglaminda OYNAR.

Şehru ramazan dahil kamerî aylardan
yil
olmaz.

Ben yaptim oldu denirse
kamerî yil ucubesi olur.

Kamerî yil sanaldir, öyle bi yil yok aslinda
ama eger kameri aylari günes yilina müdahale ettirirseniz
bi sanal yil, bi ucube de ordan çikar.


*

Takvim yapmak
insanlarin isidir sevgili Anadolu,
Allah'in degil.

Allah'in isi yaratmak. O yaratir. Yaratmis.

Gökleri ve yeri yaratmis örnegin,
günesi yaratmis,
günesi dolanan dünyayi yaratmis,
mevsimleri yaratmis,
mevsimlerden olusan yili yaratmis...

Yaratan Allah'in açisindan geçerli olan yil iste o.

Ondan sonrasi insanlarin isi,
insanlarin hakki.

Örnegin yili
milad ile baslatmak Hristiyanlarin ne kadar hakkiysa
hicret ile baslatmak Müslümanlarin o kadar hakkidir
yeter ki günes yilini esas alsinlar.

Anadolu
14. June 2016, 01:41 AM
en uzun gündüzü
en kısa gündüzü
gündüzün geceye eşit olduğu anları bilirsiniz demişsiniz.


21 haziran en uzun güne bakalım:

20 haziran güneş doğuş saati 4.44, batış saati 19.42
21 haziran güneş doğuş saati 4.44, batış saati 19.43
ve
22-23-24 haziran güneş doğuş-batış saatleri 21 haziran ile aynı...
http://www.koeri.boun.edu.tr/astronomy/dogus-batis/Izmir.htm
en uzun günle ondan kısa gün arasında sadece 1 dakika fark var ve 4 gün boyunca gün aynı uzunlukta.
bu bir dakika fark bugünkü saat keşfedilmeden ilk saatlerle ölçülemez.
güneşin doğuş ve batış anlarını tam tespit etmek de sanırım oldukça güçtür.

güneş yılının esas olduğunda hem fikiriz.
hem fikir olamadığımız konu takvim.
ben takvimin şehru ramazan başlangıçlı güneş takvimi olduğunu düşünüyorum.

Anadolu
15. June 2016, 01:13 AM
elimizde takvim olmadığını, saat olmadığını düşünelim.
çölün ya da bozkırın ortasında yerle gök arasında tek başınayız.
bir yılın 365 gün olduğunu nasıl tespit ederiz?

meşhur sıcaklardaki şehru ramazanı esas alırsam
bir sonraki şehru ramazana kadar sayarım.

A yılında şehru ramazanı "X" tarihinde gördüm.
bir sonraki şehru ramazana kadar günleri sayarım.
saydım.
382 gün.
o anki bilgimle derim ki;
yıl 382 gündür.
ve 382 günlük bir takvim yaparım.
bu takvimde şehru ramazanı başlangıç yaparım.
bir yıl daha sayarım ve takvime diğer dolunayları da işaretlerim.
tekrar şehru ramazanı gördüm.
ama bu sefer yıl 372 gün oldu.
o taktirde anlarım ki ilk belirlediğim 382 günlük bir yıl süresi doğru değil.
bu akıl yürütme devam ederse,
bir yılda bazen 12 dolunay bazen 13 dolunay olduğu
gözlemleri de eklendiğinde yılın 365 gün olduğu tespit
edilip ona göre takvim yapılabilir...

göğe ve aya bakmadan bir yılın 365 gün olduğunu
tespit etmenin mümkün olmadığını düşünüyorum.
ayrıca ilk takvimin de bu olduğunu düşünüyorum.

yılın 365 gün olduğunu tespit ettikten sonra
takvim başlangıcı olarak dilediğiniz olayı ve tarihi
alabilirsiniz ve çeşit çeşit takvim üretebilirsiniz.

Anadolu
19. June 2016, 06:05 PM
takvim,
güneş, ay ve dünya'nın harketlerinin kağıda dökülmesidir.
hicri takvim koskoca mevsimleri ve dünya'nın güneş etrafında dönüşünü hiçe sayar.
bu denli büyük bir ayeti atlayan şey, takvim olamaz.
olsa olsa bir ucube olur.

dini ilimler gözlüklerini bir kenara atarak,
cumhuriyetin okullarında okutulan tabii ve sosyal bilgiler gözlükleri ile kur'an'a bakanlar çok şey öğrenecektir.

Hasan Akçay
20. June 2016, 08:36 PM
elimizde takvim olmadigini, saat olmadigini düsünelim.
çölün ya da bozkirin ortasinda yerle gök arasinda tek başinayiz.
bir yilin 365 gün oldugunu nasil tespit ederiz?

meşhur sicaklardaki şehru ramazani esas alirsam
bir sonraki şehru ramazana kadar sayarım.

A yilinda şehru ramazani "X" tarihinde gördüm.
bir sonraki şehru ramazana kadar günleri sayarim.
saydim.
382 gün.
o anki bilgimle derim ki;
yil 382 gündür.
ve 382 günlük bir takvim yaparim.
bu takvimde şehru ramazani başlangiç yaparim.
bir yil daha sayarim ve takvime diger dolunaylari da işaretlerim.
tekrar şehru ramazani gördüm.
ama bu sefer yil 372 gün oldu.
o taktirde anlarim ki ilk belirledigim 382 günlük bir yil süresi dogru degil.
bu akil yürütme devam ederse,
bir yilda bazen 12 dolunay bazen 13 dolunay oldugu
gözlemleri de eklendiginde yilin 365 gün oldugu tespit
edilip ona göre takvim yapilabilir...

göge ve aya bakmadan bir yilin 365 gün oldugunu
tespit etmenin mümkün olmadigini düsünüyorum.
ayrica ilk takvimin de bu oldugunu düsünüyorum.

yilin 365 gün oldugunu tespit ettikten sonra
takvim baslangici olarak diledigniz olayi ve tarihi
alabilirsiniz ve çesit çesit takvim üretebilirsiniz.

Anlamadim:

Ard arda gelen iki şehru ramazanin arasindaki günlerin sayisi
13'üncü dolunayin varligina ya da yokluguna bagli olarak
ya 384 gündür
ya da 354 gün.

Siz 382 ve 372 sayilarini nerden buldunuz?

Anadolu
20. June 2016, 08:42 PM
ay takviminden baktım ama yanlış yazmışım herhalde :)

Hasan Akçay
20. June 2016, 11:04 PM
Meşhur sicaklardaki şehru ramazani esas alip
bir sonraki şehru ramazana kadar günleri sayarsam
buldugum sayi 365 degil 354 ya da 384 olur.

Bir yildaki günlerin sayisini
bu suretle ortaya çikarmam
mümkün degil.

Kesin olan bu.
Günes yilindaki günlerin sayisi ile
dolunaylarin ilgisi yok.

Zaten ayetlerde, örn 10:5'te
kamere menazil (örn dolunaylar) ölçüverdik ki
günlerin sayisini bilesiniz denmiyor,
yillarin sayisini bilesiniz deniyor.

Anadolu
20. June 2016, 11:47 PM
bir tek gözlemle güneş yılını 11 gün eksik
ya da 19 gün fazla bir şekilde tespit ediyorum.
denemedim ama gözlem devam ettiğinde bence bulunur.

yunus 5, yılların sayısını ve hesabını bilesiniz diye Ay'a menziller ayarladık diyor.
günlerin demiyor doğru.
ancak bir yılın kaç gün olduğunu tespit etmeden, yılların hesabını nasıl yapacaksınız.

işte onu da bu ayet söylüyor:

Biz, geceyi ve gündüzü iki ayet yaptık; sonra gecenin
ayetini silip gündüzün ayetini gösterici yaptık ki,
Rabbinizden bir lütuf isteyesiniz, yılların sayısını
ve hesabı bilesiniz. Biz her şeyi ayrıntılı bir biçimde
açıkladık. (İsra, 12)

günleri sayarak bir yıla oradan yıllara ulaşacağımızı söylüyor.

not: menzil kelimesinin dolunaydan-dolunaya gidişleri işaret ettiğini düşünüyorum.

Anadolu
20. June 2016, 11:59 PM
benim yunus 5 + isra 12'den anladığım,
günleri ve dolunayları sayarak gözlemle
güneş yılındaki gün sayısını buluruz.
ordan da yılları hesaplayıp takvim yaparız.

ama denemedim.

Hasan Akçay
21. June 2016, 12:28 AM
Müzakereyi derli toplu devam ettirebilmek için
simdilik "yillarin sayisi"na öncelik verecegim.

Say ki
2000 yilinda bir çöl arabinin iki disi devesi ve bir erkek devesi vardi.
(O yilin miladi 2000 oldugunu yalnizca BiZ biliyoruz.)

Üç deve
üreyerek
YILLAR SONRA 50 deve oldu.

Çöldeki arap o yillarin sayisini bilmek istiyordu,
onun için
"şehru ramazan"i her gördügünde degnegine bi çentik atti.

Develer 50'yi buldugunda çentikleri saydi: 19.
"Yillarin sayisi 19 imis" dedi.
Çünkü şehru ramazanlarin sayisi = yillarin sayisi.

Şehru ramazan tarihleri

05 Tem 2001
24 Haz. 2002
13 Tem 2003
02 Tem 2004
22 Haz. 2005
10 Tem 2006
30 Haz. 2007
18 Tem 2008
07 Tem 2009
26 Haz. 2010
15 Tem 2011
04 Tem 2012
23 Haz. 2013
12 Tem 2014
01 Tem 2015
20 Tem 2016
09 Tem 2017
28 Haz. 2018
17 Tem 2019

Notlar

1.BiR şehru ramazana sahip olan vakit birimi YIL degil "dolunaylarin dizisi"dir, iddet eş-şuhûr (9:36).
2.Dizi en az 12 dolunaydan olusur, örn 11 dolunay bir iddet etmez. Yukarda alti çizik olmayan iddetler 12 dolunaya sahiptir, alti çizik olanlar 13.
3.Onüçüncü ay bir sonraki iddeti 19 gün geç baslatarak gökteki bütün aylari mevsim baglaminda vakten sabitliyor.
4.Şehru ramazanin ve o ayda tutulan orucun vakti SABiT olup daima ama daima yaz mevsiminin basidir. Bkz. yukardaki şehru ramazan tarihleri.
5.Islam takvimine musallat edilen kamerî yil 13'üncü ay ötelenmek suretiyle katmerli küfür islenerek peydah edilmistir (ziyadetun fil kufr, 9:37).
6.Kamerî yila uymayanlari kafir ilan edip onlarin kafalarini kesen IŞiD misillu kitapsizlarin... ASIL kendileri kafirdir.
7.Gökteki aylarin vakten SABiT oldugu gerçegini göz ardi eden din adamlari adam yerine konmayi hak etmiyor.

Anadolu
21. June 2016, 12:38 AM
eline sağlık harika bir anlatım.
anladım.
devam et lütfen.
bir tek, "iddet eş-şuhur'u" merak ettim.
bu ifadenin ayetini verebilir misin?

Hasan Akçay
21. June 2016, 12:41 PM
IDDET EŞ-ŞUHÛR Tevbe 36'da geçen bi ifade.
Türkçeye aylarin sayisi diye tercüme ediliyor ve Allah gûya kamerî senedeki aylardan söz ediyormus GiBi yapiliyor.

Örnegin Hakki Yilmaz'in yaptigi aynen öyle:

Tevbe 36-37'de... evrenin yaratilisindan bu yana aylarin sayisinin 12 oldugu, bunlardan 4'ünün haram aylar oldugu... ifade edilmektedir. Öyleyse insanlar, özellikle de Müslümanlar senenin dört ayini, yüksek düzeyde uluslararasi egitim-ögretimle geçirmeli...

Sayin Yilmaz'in
kamerî seneden söz ettigi
ve senenin aylarini gökteki aylarla bir tuttugu
açik ve net.

Oysa
kamerî senedeki aylar her yil zincirleme 11 gün erken gelirler ve mevsim mevsim gezerler,
gökteki aylarsa bazan 19 gün geç gelirler ve kendi mevsimlerinde vakten sabitlenmislerdir.

Kisacasi
takvim denen kagit üzerindeki aylar baskadir,
gökteki aylar baska.

IDET EŞ-ŞUHÛR gökteki aylarin dizisidir,
dolunaylarin dizisi.

Anadolu
21. June 2016, 12:52 PM
elinize sağlık.
özel mesaj attım gördünüz mü?

xxiii
1. July 2016, 03:34 PM
merhabalar forumu bi kaç gündür inceliyorum aklıma takılan birşey oldu.
kuzey yarım kurede şehru ramazana şahit olabilmek için en sıcak dolunayı yani 21 haziran dan sonraki ilk dolunaya şahit olacaz, peki

güney yarım kürede 21 haziranda hava sıcak değil. güney yarım kürede nasıl en sıcak dolunaya şahit olacağız. eğer güney yarım kürede de en sıcak mevsime bakacaksak 21 aralıktan sonraki dolunaya bakmamız gerekir. o zaman 2 farklı tarih çıkıyor.
kafam karıştı yada ben açıklamalarınızı yanlış anladım. açıklarmısınız. teşekkürler.

364

Hasan Akçay
1. July 2016, 05:18 PM
Bakara 185:

Sicak dolunay ki o kurân onda indirildi...
tanik olanlariniz o dolunayi "savm"lasinlar.

Bu ayetin muhatabi olan müminler
yerkürenin hangi yarisinda olurlarsa olsunlar,
yarikürelerinin neresinde olurlarsa olsunlar
taniklik edecekleri dolunay o dolunaydir.

Bkz (July 2016'e ayarlayin lütfen.)
kuzey: http://www.moonconnection.com/moon-june-2015.phtml
güney: http://www.moonconnection.com/moon-june-2015.phtml

Tamam
her bir yariküredeki insanlarin kendi sicak dolunayi var
ama herkes kendi sicak dolunayini "savm"layacak diye bisey yok,
"savm"lanacak olan dolunay kuzey yarikürenin sicak dolunayidir
çünkü anilan kurân o dolunayda indirilmistir.

O anda
herkesin kendi yariküresindeki mevsim degildir önemli olan
ve konu, avlanma yasagini belirleyen haram aylar degildir.

Önemli olan
o kurânin inzalidir.

*

Bu arada
2016'nin sicak dolunay vakti 20 Temmuz'dur
ve onun "savm"lanmasi 21 Temmuz'da baslar.

Leyletul kadr ise
sicak dolunaya kuzey yarikürede tanik olunan gecedir:
20 Temmuz.

Çünkü anilan kurân "Inna enzelnâhu fî leyletil kadr"deki hudur.
AYNI inzal, AYNI vakit. Şehru ramazân = leyletul kadr.

Anadolu
1. July 2016, 09:10 PM
Hasan kardeşim bu sene Dolunay 19 Temmuz'da değil mi?

Şu takvime bir baksana:

https://kalender-365.de/ay-takvimi.php

Hasan Akçay
2. July 2016, 04:53 AM
Bir günlük yanilma payı var. Örneğin 1997 yılı 2016 nin meton döngüsüdur yani 1997 yılında da sıcak dolunay aynı tarihte doğdu. Kontrol etmek gerekiyor. Neyse. Cepten girdim. Şimdilik bu kadar yazıyorum sevgi ve saygı ile.

kuman
2. July 2016, 12:01 PM
Şimdi ben 20 temmuz da savm a katılmayacağım bunun bir cezası var mı acaba?

beyazasi
5. August 2016, 06:00 PM
Hak ile Batıl birbirinden ayırt edilinceye kadar bu konu hakkında yorum yazmıyacam.

bartsimpson
5. August 2016, 10:12 PM
Bakara 185:

Sicak dolunay ki o kurân onda indirildi...
tanik olanlariniz o dolunayi "savm"lasinlar.

Bu ayetin muhatabi olan müminler
yerkürenin hangi yarisinda olurlarsa olsunlar,
yarikürelerinin neresinde olurlarsa olsunlar
taniklik edecekleri dolunay o dolunaydir.

Yazık bu adama ya ciddiye alıyosunuz hala.

Beyler, foruma yeni girenler, bu arkadaşın dediklerinde tutarlılık yoktur.
Ekseriyetle kendi ile çelişir.

Sen de artık biraz destekli at Hasan bey.
Ayet "tanık olanlarınız" diyor ise tanıklık ne demek bi zahmet açıklayınız.
Kuran'ın indirildiği sıcak dolunaya mı? Sıcak dolunaya mı?

Eğer açıklayamazsan bende "Lekum dînukum ve liye dîn" diyeceğim artık.

Hasan Akçay
8. August 2016, 02:05 PM
Sicak dolunay
görünüsüyle
ve günes yilindaki yeriyle
bellidir.

Görünüsü: öteki dolunaylardan daha büyük ve daha parlaktir.
Yeri: 21 Hazirandan sonraki ilk dolunaydir.

2016'da sicak dolunay 19-20 Temmuz'da* göründü.
O dolunaya 1 diyelim ve o tarihten hareketle dolunaylari sayalim,
bakalim 13'üncü dolunay var mi yok mu:


......1..........2......3......4......5.....6..... ......7.........8.......9.....10....11......12
19te 2016-18ag-16ey-16ek-14ka-14ar-12oc 2017-11su-12mar-11ni-10may-09ha

.......1........2.......3......4......5.....6..... .....7...........8......9.......10.....11....12
09te 2017-07ag-06ey-05ek-04ka-03ar-02oc 2018-31oc-01mar-31mar-30ni-29may

.......1.........2......3......4......5......6.... ..7.........8..........9......10.....11.....12.... .13
28ha 2018-27te-26ag-25ey-24ek-23ka-22ar-21oc 2019-19su-21mar-19ni-18may-17ha
16te 2019...

___________________________________

*Alinti
http://www.hanifler.com/showthread.php?t=3746&page=3

Sehru ramazân
doluluk orani
http://www.calculatorcat.com/moon_phases/phasenow.php

19 Tem, 10.00: % 99

19 Tem, 11.00: % 100
20 Tem, 02.00: % 100

20 Tem, 20.00: % 99

Sabah ezani
04.44'te okundu.

Bu durumda
dolunay vakti...: 19-20 Tem
savmin ilk günü: 21 Tem

beyazasi
8. August 2016, 02:31 PM
Hak ile Batıl birbirinden ayırt edilinceye kadar bu konu hakkında yorum yazmıyacam.

Hasan Akçay
8. August 2016, 02:59 PM
Rumi takvim neyse ne yani konumuz olan gökteki aylarin onunla ilgisi yok
çünkü gökteki aylar kamerin dünya ile birlikte günesi dolanmasina endekslidir
yani dünyanin günesi dolandigi esnada olusur gökteki aylar.

Dünyanin günesi 1 kez dolanmasi 365 küsur gün alir
ve o esnada gökte her biri 29.5 gün süren 12 tane ay olusur ama 11 gün artar.
Iste 13'üncü ay o 11 günler birikererk 29.5 güne ulastiginda olusan aydir.

Allah'in gökleri v e yeri yarattigi gün kurdugu düzendir bu,
tipki günesin dogudadan gelmesi gibi (2:258).
Günes dogudan gelmez demek ne ise
13'üncü ay yoktur demek odur.

Hasan Akçay
8. August 2016, 03:07 PM
bak burda ne diyor
Yunus (5)
O, güneşi bir aydınlık, ay'ı bir ışık yapan ve senelerin sayısını ve hesabını bilesiniz diye, aya menziller ayarlayandır. Allah bunu ancak gerçek ile oluşturmuştur. O, bilecek olan bir toplum için âyetleri ayrıntılı olarak açıklar.
burda günlerden bahsetmiyor 12 dolunay sayıp o yılı bitirip başka bir yıla geçmiş oluyoruz. zaten günleri saymaya başlarsan şimdiki insanlar gibi 11 geriye atarsın hesap şaşar.

Aman aman aman... Siz beni yillardir okudugunuzu söylüyorsunuz
ama keske daha dikkatli oklusaydiniz.
Kardesim 12 dolunay sayip o yili bitirip baska bir yila geçmeniz için 13'üncü aya nesî denen ötelemeyi uygulamaniz gerekir.
NESî küfürde ileri gitmektir, NESî ziyadetun fîl kufr (Tevbe 37).

Hasan Akçay
8. August 2016, 03:25 PM
Ben takvimden söz etmiyorum,
dünyanin günesi dolanma süresi olan "günes yili"ndan ve gökteki aylardan söz ediyorum.
Allah'in yarattiklari iste onlar.

Takvim ise insanlarin isidir.

Miladî takvim "günes yili"ni esas alir ve yiliin basi Hz Isa'nin miladidir yani dogumu,
Hicrî takvim "kamerî yil"i esas alir ve yilin basi Hz Muhammed'in hicretidir.

Miladî takvimi de hicrî takvimi de insanlar düzenlemistir
yani, bi daha: Allah'in isi degildir takvim
çünkü Allah yaratandir, yaratir. Takvim ise yaratma degil düzenlemedir.

Hasan Akçay
8. August 2016, 03:40 PM
Yıllarin sayisini bilin diye
aya
MENÂZiL (inen dilimler) verendir O...

Alinti (http://www.hanifler.com/showthread.php?t=3744&page=2).

Say ki
2000 yilinda bir çöl arabinin iki disi devesi ve bir erkek devesi vardi.
(O yilin miladi 2000 oldugunu yalnizca BiZ biliyoruz.)

Üç deve
üreyerek
YILLAR SONRA 50 deve oldu.

Çöldeki arap o yillarin sayisini bilmek istiyordu,
onun için
"şehru ramazan"i her gördügünde degnegine bi çentik atti.

Develer 50'yi buldugunda çentikleri saydi: 19.
"Yillarin sayisi 19 imis" dedi.
Çünkü şehru ramazanlarin sayisi = yillarin sayisi.

Şehru ramazan tarihleri

05 Tem 2001
24 Haz. 2002
13 Tem 2003
02 Tem 2004
22 Haz. 2005
10 Tem 2006
30 Haz. 2007
18 Tem 2008
07 Tem 2009
26 Haz. 2010
15 Tem 2011
04 Tem 2012
23 Haz. 2013
12 Tem 2014
01 Tem 2015
20 Tem 2016
09 Tem 2017
28 Haz. 2018
17 Tem 2019

Hasan Akçay
9. August 2016, 01:45 PM
Ayet "tanık olanlarınız" diyor ise TANIKLIK nedir bi zahmet açiklayiniz.

TANIKLIK etmek
o dolunayi GÖRMEK demek.

Ister kuzey yarikürede olun ister güney
aksam
o dolunayi gökte gördügünüzde
ona TANIKLIK etmis olursunuz.

Kuran'ın "indirildi"gi sıcak dolunaya mı? Sıcak dolunaya mı?

Şehru ramazân ellezî "ünzile" fîhil kuran...
Sicak dolunay ki onda o kuran "indirildi"...

Ayetteki tanim bu,
sonra şu emir geliyor:

O dolunaya tanik olanlariniz onu savmlasinlar.
ve men şehide minkum eş-şehra fel yesumhu

O kuranin indirildigi dolunay
kuzey yarikürede de güney yarikürede de AYNI dolunay.

Ona
o kuranin indirildigi yerde yasayanlar sicak dolunay adini vermisler.
Baska yerlerde yasayanlar baska adlar verebilirler.
Örnegin o dolunaya tanik olunan vakit dünyanin bazi yerlerinde çilek toplama vakti oldugu için çilek dolunayi deniyor
ama savmlanmasi emredilen dolunay AYNI dolunay.

Hasan Akçay
11. August 2016, 02:04 PM
Şehru ramazan tarihleri

05 Tem 2001
24 Hazi 2002
13 Tem 2003
02 Tem 2004
22 Haz. 2005
10 Tem 2006
30 Haz. 2007
18 Tem 2008
07 Tem 2009
26 Hazi 2010
15 Tem 2011
04 Tem 2012
23 Hazi 2013
12 Tem 2014
01 Tem 2015
20 Tem 2016
09 Tem 2017
28 Hazi 2018
17 Tem 2019
05 Tem 2020 https://kalender-365.de/ay-takvimi.php?yy=2020
...


Bu listedeki "şehru ramazân tarihleri"ne
göz attiginizda şunlari göreceksiniz:


1
Dolunaylar 19 yil arayla AYNI tarihte dogarlar.
Örnegin 2020 sicak dolunayinin tarihi 05 Temmuzdur,
tipki 2001'deki gibi.


2
Sicak dolunay, DOLUNAYLARIN DiZiSi anlamindaki "iddet eş-şuhûr"un ilk dolunayidir
yani bir sicak dolunaydan bir sonraki sicak dolunaya kadar olusan dolunaylara Kuran iddet eş-şuhûr diyor.


3
Bir sicak dolunayin 19 gün GEÇ gelmesi
bir önceki dizide 13 dolunay bulundugunu gösterir,
sicak dolunayi o 13'üncü dolunay geciktirmistir.

Örnegin Dizi 2'de 13 dolunay var:

……..1…………2……..3……..4……..5………6…….7………….8………….9..…10 …..11.….…12…..13
24ha 2002-24te-22ag-21ey-21ek-20ka-19ar-18oc 2003-16su-16ni-18mar-16may-14ha
13te 2003...

13 Tem 2003 dolunayinin 19 gün GEÇ gelmesinin nedeni bu. Ve bu yüzden gökteki aylarin her biri günes yilinin belli bir vaktinde sabitlenmistir.

Eger 13'üncü dolunay ötelenebilseydi
gökteki aylar da tipki takvim denen kagit üzerindeki aylar gibi
zincirleme 11 gün ERKEN gelir, yil içinde ha bire gezerlerdi:

……..1…………2……..3……..4……..5………6…….7………….8………….9..…10 … .11..….12….
24ha 2002-24te-22ag-21ey-21ek-20ka-19ar-18oc 2003-16su-16ni-18mar-16may-???
14ha 2003-13te...

Ama hiç kimse
gökteki aylari öteleyip yerlerinden oynatamaz
çünkü hiç kimsenin eli oralara ulasamaz.


4
Günes yillarinin her birinde 1 iddet eş-şuhûr yer alir
o yüzden "sicak dolunaylarin sayisi = günes yillarinin sayisi"dir
ama 1 iddet eş-şuhûr 1 günes yili degildir.

Çünkü
12 dolunaydan olusan "iddet"ler 354 gün sürer,
13 dolunaydan olusanlar 383.5 gün.

Kisacasi
iddet eş-şuhûr YIL degil
dolunaylar dizisidir.

Güzelim islam takvimine
kamerî yil ucubesini musallat edenler
bunu görememisler.

Hasan Akçay
12. August 2016, 12:48 PM
Kuran'da sözü edilen YIL "günes yili"dir,
zerre kadar kuskuya yer yok bu konuda.
Kanitlar açik ve net.

Örnegin Yûnus 5:

...Allah "yil"larin sayisini bilin diye
inisler ölçüverendir aya.

Ayin inisleri
dolunaydan hareketle karanlik aya inip varan evreleridir:
dolunay, siskinay, çeyrekay, son hilal.

Bi çöl arabi bunlardan her hangi birini alsa,
örnegin dolunaylardan biri olan "sicak dolunay"i alsa....
ve onu her gördügünüde degnegine bi çentik atsa
çentiklerin sayisi yani sicak dolunaylarin sayisi = günes yillarinin sayisi.

Zerre kadar kusku yok,
bu yöntemle sayisi belirlenen yillar
yildiz yillari degil, kamerî yillar degil
"günes yillari"dir.

Baska bir kanit, Isra 12:

Geceyi ve gündüzü iki kanit edindik biz, sonra geceyi ortadan kaldirip
gösteren yaptik ki gündüzü... yillarin sayisini bilesiniz.

Yine ayni ifade: yillarin sayisi = aded es-sinîn.

Yine açik ve net.
Bakin "gece kanitini ortadan kaldirdik" diyor Allah, gece yok artik.
Günesin IŞITTIGI gündüzlerdir yillarin sayisini bilmemizi saglayan,
dolayisiyla sayisi belirlenen yillar "günes yillari"dir.

Hasan Akçay
13. August 2016, 05:12 AM
Menazil: inisler yani inilerek ugranilan duraklar, asamalar
ki sonu kadîm hurma dalindan bir yaya benzer. Bkz 36:39.

Yûnus 5:

...Allah yillarin sayisini bilin diye
aya inisler ölçüverendir.

Nasil yani?

Ayin inislerinden biri olan "sehru ramazân"lari saydiginizda
günes yillarini saymis olursunuz
çünkü Kuran'daki YIL günes yilidir.

Kamerî yillari saymis olmazsiniz
çünkü Kuran'daki YIL kelimesinin kamerî yil ile ilgisi yok.

Sehru ramazânlarin sayisi 19 oldugunda
günes yillarinin sayisi da 19 olur
ama kamerî yillarin sayisi 19 olmaz, 19.6 olur (19 yil + 7 ay).

Farkin nedeni 13’üncü aylardir.

Sehru ramazânlarin sayisi arttikça
fark ta büyür, kamerî yillarin sayisi siser.

Örnegin
sehru ramazânlarin sayisi 33 oldugunda
günes yillarinin sayisi da 33 oldugu halde
kamerî yillarin sayisi 34 olur.


*

Iddet es-suhûr YIL degil iddettir,
"suhûr"dan yani "kamerî aylar"dan YIL olmaz.
Ama kamerî yilcilar kamerî aylari kirpip kirpip yil yapmislar.
Onlara göre 12 kamerî ay = 1 kamerî yil… imis.

Sonuç?

Kamerî yil = 12 dolunay olsun diye ötelenen 13’üncü aylar
kamerî yillarin içinde yer alirlar
ve kamerî yillarin sayisini sisirdikça sisirirler.

……………………..13’üncü ay
05 Tem 2001
24 Hazi 2002….1
13 Tem 2003
02 Tem 2004
22 Hazi 2005….2
10 Tem 2006
30 Hazi 2007….3
18 Tem 2008
07 Tem 2009
26 Hazi 2010….4
15 Tem 2011
04 Tem 2012
23 Hazi 2013….5
12 Tem 2014
01 Tem 2015….6
20 Tem 2016
09 Tem 2017
28 Hazi 2018….7
17 Tem 2019
05 Tem 2020
24 Hazi 2021….8
13 Tem 2022
02 Tem 2023
22 Hazi 2024….9
10 Tem 2025
30 Hazi 2026…10
18 Tem 2027
07 Tem 2028
26 Hazi 2029…11
15 Tem 2030
04 Tem 2031
23 Hazi 2032…12
12 Tem 2033

12 tane 13’üncü ay
= havadan 1 kamerî yil.

beyazasi
13. August 2016, 03:31 PM
....

galipyetkin
22. August 2016, 07:10 PM
Şehru ramazân ellezî "ünzile" fîhil kuran...
Sicak dolunay ki onda o kuran "indirildi"...
(Bu pasaj 9.Ağustos.2016 tarihli yazıdan alınmıştır.)

Birkaç soru:
1-"Kuran" ile ne anlatılmak istenmiştir?
2-2/185. ayette "fihil kuran" değil de "fihil kuranÜ" yazmaktadır
3-4/82. ayette ise "kuranE" yazmaktadır.

Bu ayetlerdeki "Ü" ve "E" ekleri süs müdür?
Yoksa mânâ değişikliği mi vermektedir?

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Hasan Akçay
23. August 2016, 03:35 AM
2-2/185. ayette "fihil kuran" değil de "fihil kuranÜ" yazmaktadır
3-4/82. ayette ise "kuranE" yazmaktadır.

Bu ayetlerdeki "Ü" ve "E" ekleri süs müdür?
Yoksa mânâ değişikliği mi vermektedir?

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Buna bi gramer uzmanı cevap verirse daha iyi olur.

2:185'teki "kur"an"a gelince
benim anladigim
furkan islevi gorerek munafiklari farkettiren bi suredir o.
Bkz 9:64, 9:81, 9:86, 9:124, 9:127, 33:13, 48:11, 63:7...

galipyetkin
23. August 2016, 11:49 AM
2/l85. ayette "kuranü" yazmasına rağmen Sayın Akçay hâlâ daha:

"2:185'teki "kur"an"a gelince ........"
diyerek ayet ile zıtlaşmakta.

Kaldı ki hangi ayette "kur'an" kelimesine "sure" manası verilmiştir ki?

Saygılarımla.
Galip Yetkin.

Hasan Akçay
24. August 2016, 05:33 AM
Merhaba "Kur'anu"deki u ekini bir gramer uzmanı aciklarsa daha iyi olur, dedim. Şimdilik diyeceğim bu kadar.

"Ku'ran = sure olur mu"ya gelince,
olur kardeşim. Kur'an "okuma"dir, okuma kitabidir ve kitabın her bir parçası bir "okuma"dır, örneğin suredir.

galipyetkin
24. August 2016, 10:40 AM
4/NİSÂ-82: E fe lâ yetedebberünel kur’ân(kur’âne).Ve lev kâne min indi gayrillâhi le vecedû fîhihtilâfen kesîrâ(kesîran).
Onlar hâlâ Kur'ân'ı tedebbür etmezler (düşünmezler) mi? Ve eğer Allah'tan başkasının katından olsaydı, onun içinde mutlaka pekçok ihtilâf bulurlardı.

38/SÂD-29: Kitâbun enzelnâhu ileyke mubârekun li yeddebberû âyâtihî ve li yetezekkere ûlul elbâb(elbâbi).
Bu Mübarek Kitabı sana indirdik, âyetleri ile tedbir alsınlar ve ulûl’elbab tezekkür etsin diye.

47/MUHAMMED-24: E fe lâ yetedebberünel kur’âne em alâ kulûbin akfâluhâ.
Hâlâ Kur’ân’ı tefekkür etmezler mi? Yoksa kalpler üzerinde kilitleri mi var?

****************

56/VÂKIA-77: İnnehu le kur’ânun kerîm(kerîmun).
Muhakkak ki O, gerçekten Kerim olan Kur’ân’dır (Kur’ân-ı Kerim’dir).

56/VÂKIA-78: Fî kitâbin meknûn(meknûnin).
Mahfuz (korunmuş) olan bir Kitap’tadır (Levhi Mahfuz’dadır).

56/VÂKIA-79: Lâ yemessuhû illel mutahherûn(mutahherûne).
O’na, tahir olanlardan (maddî ve manevî arınanlardan) başkası dokunamaz(ulaşamaz/algılayamaz).

56/Vakıa-77,78,79'u birleştirelim :
(Muhakkak ki O; Rabbilaleminin bölüm bölüm indirdiği ve iyi/uygun düşüncelere sahip olmayanların anlayamayacağı ve ezberlenerek akıllarda tutulan "kitabın içindeki" Kur'an'ı Kerim'dir)


39/Zümer-23: Allâhu nezzele ahsenel hadîsi kitâben muteşâbihen mesâniye takşaırru minhu culûdullezîne yahşevne rabbehum, summe telînu culûduhum ve kulûbuhum ilâ zikrillâhi, zâlike hudallâhi yehdî bihî men yeşâu, ve men yudlilillâhu fe mâ lehu min hâd(hâdin).
Allah sözün/hadisin en güzelini BİRBİRİNE BENZER, İÇ İÇE, İKİLİ MÂNÂLAR ifade eden BİR KİTAP halinde indirmiştir. .........

(Mealcilerin meallerine sadık kalınıp üzerilerinde oynama yapılmamıştır. Yalnızca, parantez içinde "Ulaşamaz/algılayamaz" ifadesi tarafımızdan eklenmiştir.)

Saygılarımla.
Galip Yetkin.