PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir köpeğe Su Vermek Cennete,Bir Kediyi Öldürmek Cehenneme Götürürmü..?


sevginur
14. January 2013, 11:24 PM
Bir köpeğe Su Vermek Cennete,Bir Kediyi Öldürmek Cehenneme Götürürmü

Değerli Hanifler com ailesi..

Okuduğum ''RİVAYET KÜLTÜRÜ VE YANLIŞ DİN ANLAYIŞI '' sevgili prof dr İbrahim Sarmış'ın kitapından pasajları yazarak paylaşmak istedim.
Komşu derslerimizde genelde kullanmışımdır bu rivayetleri bundan önceki forumundaki kardeşlerimin vesilesi ile ,Kur'anı okuma üzerine'' oku '' ayetinin kavramını bilmeden önce idi .. Bilinçsiz şuursuz geleneksel din anlayışından kurtularak ,aklederek şuurlu okumaya yönelten tüm çalışmalar içinde bulunduran Allah'a hamd olsun..
Cennet ve cehennem kavramıda geleneksel halk dilinde bir çok tv kanallarında buna benzer kolayçılık iyilik yapan ve yapmayanı belli kıstaslara yerleştiren seneryolar dikkatinizi çekmiştir .hikayeler menkibelerle cennet cehennem ne kadar kolaylaştırılmış buna dikkat çekmek istedim..

Bir köpeğe Su Vermek Cennete,Bir Kediyi Öldürmek Cehenneme Götürürmü

(Aşağıdaki kitapda bahsi geçen parağraflar )

Buhâri ve diğer hadis kitaplarında rivayet edilen ''Fahişe bir
kadın,sıcak bir günde bir köpeğin susuzluktan dilini çıkarıp kuyunun
başında dolandığını gördü,''ayakkabısı ile kuyudan su çıkarıp su verdi onun için günahı bağışlandı'' 509 ve '' Bir adam çok susamış bir köpek gördü,kuyuya indi
ve ayakkabısı ile su verdi,bundan dolayı günahları bağışlandı ''510 '' ve
'' Bir kadın bir kediyi evde bağlayıp yiyecek ve içeçek vermediği ve etraftaki kırıntılardan yemesine engel olduğu içiniçin cehenneme girdi'' 511
Rivayetlerin Kur'an'nın genel mantığına aykırıdır.Çünki Kur'an böyle basit şeylerle insanların cehenneme gideceğini,nede günahlarının günahlarının bağışlanacağını söyler.Aksine ancak inanmamak ve cehenneme götüren büyük günah olarak belirtilen şuçu işlemekten dolayı kişinin cehenneme gideceğini belirttiği gibi ,tevbe ve istigfarla beraber durumunu düzeltmeden ve salih amel işlemeden rivayetlerdeki gibi bağışlanmanında söz konusu olmadığını belirtir.

Geçmiş ümmetlerden /İsrâiloğullarından anlatıldığı anlaşılan ve terğib/teşvik ve terhib/korkutma amacıyla nakledilen bu rivayetler ravisi Ebu Hureyre olup birinde bir kadının kediyi aç bırakarak ölümüne sebep olduğu için cehenneme girdiğini/gireceğini söylerken ,diğerlerinde bir köpeğe su vererek ölümden kurtardığı için fahişe kadının ve bir adamın günahlarının bağışlandığı söylenmektedir.

Her şeyden önce ,Hz Peygamber O güne kadar kitap okuyup yazmadığına göre (29 Ankebut/28) gaybıda bilmediğine (6 En'âm/50;7/A'raf/188;11 Hûd/31)ve her iki olayı vahyin kendisine bildirdiğini belirtmediğine göre ,Yahudilikten ihtida edenlerin anlatması dışında gerçek ise tarihin derinliklerinde kalmış bu olayların yaşandığı ve yalan değil gerçek olduğunu nereden ve nasıl bilmiştir.? Buda rivayetlerden birinde belirtildiği gibi ,olayın İsrâilliyat kültürü olduğunu ve olsa olsa Ebu Hureyre'nin onu İsrâilliyat aktardığını dolayısıyla bu bilgiye güvenilmeyeceğini ortaya koymaktadır.

Hz Peygamber bunu Yahudilikten ihtida edenlerden dinlememişse ve Kitap/Tevrat okumasıda olmadığına göre ,o zaman Kitap Ehli'nin bilginlerinden dinlemiş onlardan ve onlardan nakletmiş demektir.Bu ise birinci ihtimalden daha vahim bir durum olup din adına anlattığı şeylerin çoğuna gölge düşürür .Başka bir deyişle, oryantalistlerin Rahip Bahira olayından başlayarak din bilginlerini Peygamber'in Kitap Ehl-i bilginlerinden devşirdiği iddialarına çanak tutmuş olur.Onun için içerdiği çelişkileri ve bozuklukları görmeden ,sırf sahih olduğu için göstermek için yapılan açıklamalar ve savunmalar bazen kaş yapacağız derken göz çıkarabilir ..

Ebu Hureyre'nin bir rivayetine göre bu işi yapan fahişe bir kadın iken, diğer rivayetinde göre bir erkektir.Aynı raviden gelen iki rivayetin kahramanlarının nasıl başka kişiler olduğunu yahut bunlardan hangisi doğru olduğunu anlamak mümkün değildir.SÖZÜN ÖZÜ DEĞERLİ KARDEŞLERİM ;
Bu şekilde devam ediyor değerli kardeşimiz İbrahim Sarmış katılmamak elde değil bu kadar basitmi..?

Kur'an insanların nasıl cennete gideceğini VE nasıl cehenneme gideceğini açıklamaktadır.Nasıl af olunacağınıda bir çok ayetle açıklamıştır.Yaptıklarımız eksi artı olarak katkısı olabilir ama tek başına ne bağışlanır cennete nede cehenneme yetecek ameller değillerdir

Hepinizi sevgi ve saygılarıımla selamlıyorum..

merdem
15. January 2013, 12:07 AM
Hz. Cabir İbnu Abdullah’tan (r.a.) rivayetle şöyle bir hadis var: “Resulullah (a.s.) bize köpekleri öldürmeyi emrettiler. (Bunun üzerine biz) çölden gelen kadına refakat eden köpeğe varıncaya kadar (bütün köpekleri) öldürdük. Sonra (aleyhissalâtu vesselâm) köpekleri öldürmeyi yasakladı ve: “Halis siyahını (ve gözlerinin üstünde iki nokta gibi beyazı olan) iki noktalısını öldürün, zîra o şeytandır!” buyurdular. Aynı hadisin bir başka versiyonu da şöyle: Abdullah b. Mugaffel’den (r.a.) rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Köpekler de diğer toplumlar gibi başlı başına bir soy (ümmet) olmasaydı hepsinin öldürülmesini emrederdim. Siz köpek öldürecekseniz onlardan simsiyah olanları öldürün.” (Ebû Dâvûd, Sayd: 21; İbn Mâce, Sayd: 1) Bir başka rivayet ise şöyle: Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır. (Hanbel 4/85; 5/54)


Zehire karsi panzehir gibi maasAllah, Islam'a yapilmis olan ve halende yapilan düsmanligi ehl-i sünnet ve digerleri de tanimis olsaydi bu günlere düsmezdik.

sevginur
15. January 2013, 01:42 AM
Sevgili merdem kardeşim..

Yukarıdaki rivayetde geçen köpek hadisesi anlatılan bilgi şu idi yapılan bir iyilikle cennete girebileceğini veya kedi rivayetide yapılan bir kötülükle cehenneme gidebileceğini bahseden Kur'an'a uymayan bu davranışlar tasavvufi kavramların içerisindede görebileceğimiz yanlış öğretilerdir islam dinine sokulmak istenen reformları, hurafelerin başlangıcı yada duygu sömürüsü ile hazırlanmış rivayetlerin insanları kurandan uzak kendi kafasında cizdiği bir af yada azab verme haberi desek daha doğru olur..

Kuranı ;Allah ın bize verdiği mesajları anlayan, salih amellerimizle umut etmeyi ve günahlarından korku ile tevbe ederek düzeltme gayreti ile yaşayanlardan eylesin