PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Beyni daha iyi Kullanmak!!!!


sahin
5. December 2012, 05:30 AM
Allahin selami üzerinize olsun,

bildigimiz gibi bir cok ayette allah akli kullanmaya davet eder düsünmeyi tesvik eder bu kafamizdaki beyinin bir nimet oldugunu ve hikmetli bir yaratik oldugunu allah bize bu ayetlerle belirtiyor, gecen bir belgesel izlerken kim peak ismindeki ingiliz bir savant sendromlu insani gösteriyorlar, bu tür insanlarin beynin sol tarafinin kullanamadiklari ve özürlü olduklari düsünülüyor ama hikmetli yetenekleri var sayilari aninda hesaplama acayip üstün muziki yetenek veya ressam, Kim peak ise 16 aylik ken okuma 4 yasinda 4 ansiklopedi ezberinde olmasi ve 30 yaslari üzerinde 12 bin kitabi ezberinde tutmasidir, bir docent doktor sol tarfdaki beyin genel de göresel isik hareket gibi islevleri üstlenirken sag beyin hafiza kayit islevi gibi görevleri üstlendigini söyledi bu insanlar autist bu autistligi simdi normal insanlara nasil aktarilir ve kiyame süresini okurken 16 ayetden itibaren ilginc bir sey okunuyor cebrailin vahy getirmesi ve dilinin kipirtatmamasi sadece dinleyerek vahyi almasini emrini görüyoruz ve ilk vahy nerde geldi hira magarasinda karanlikda, yani sol beyin devre disi birakilarak.
acaba allahin bize vermek istedigi bir tüyomu bu su bir gercek kendim de denedim arabca ögrenmek istiyorum ve mp calarima bir kac arabca kelime yükledim ve dinleme ilen karanlik bir odada gercekten hizli bir sekilde arabca ögrene biliyorum.

allahin rahmeti üzerinize olsun

pramid
5. December 2012, 08:51 AM
Son nebinin hira denilen yerde vahy aldığının delili yok. Cibril de bir melek değildir. Ona melek inzal edilse idi işleri bitirilirdi.

ENAM 8 Diyorlar ki: Ona bir melek indirilseydi. Melek indirseydik iş, olur biterdi ama sonra kendilerine gözlerini yumup açacak kadar bile bir mühlet verilmezdi.

merdem
11. January 2013, 02:00 PM
Son nebinin hira denilen yerde vahy aldığının delili yok. Cibril de bir melek değildir. Ona melek inzal edilse idi işleri bitirilirdi.

ENAM 8 Diyorlar ki: Ona bir melek indirilseydi. Melek indirseydik iş, olur biterdi ama sonra kendilerine gözlerini yumup açacak kadar bile bir mühlet verilmezdi.


6 / EN'ÂM 7, 8, 9.

Fizilal-il Kuran : Eğer sana kağıda yazılmış, somut bir kitap indirmiş olsaydık da onu kâfirler elleri ile tutsalardı, «Bu apaçık bir büyüden başka bir şey değil» diyeceklerdi.


Fizilal-il Kuran : Onlar «Muhammed'e bir melek indirilseydi ya» dediler. Eğer melek indirseydik, onların işleri bitirilir, kendilerine hiç mühlet tanınmazdı.

Fizilal-il Kuran : Eğer meleklerden bir peygamber gönderseydik onu insan kılığında gönderecektik. O zaman da kâfirleri şimdiki yanılgılarının aynısına düşürmüş olurduk.

Benim anlayisimla 7. Ayet'te müsrikler : "Muhammed'e bir melek indirilseydi ya" demelerinde ziyade, "Muhammed bir melek olarak indirilseydi ya" olmali degilmidir meali?
Cünkü devamindaki Ayet'te apacik deniliyorki :"Eğer meleklerden bir peygamber gönderseydik onu insan kılığında gönderecektik."
Yani müsrikler Peygamberimizi ( selam olsun ona ) Allah'in elcisi olmasini bir insan biciminde oldugu icin hakir görüyorlar, elcilik olsa olsa meleklerden olur gibilerinden bir itiraz var ortada.
Esasinda müsrikler devamli itiraz etmislerdir, hatta Kur'an yazili sayfalar halinde indirilmis olsa dahi : "Bu apaçık bir büyüden başka bir şey değil" diyeceklerdi.

Itirazlarin hepsi elcinin bir insan seklinde olmasidir, normal yemesi, icmesi, carsilarda gezmesi gibi. Peygamberimize bir melek indirilseyi diye degil, o bir melek olarak indirilseydi ya, diye olmali meal.

Yanlismi düsünüyorum?

Araştıran
5. April 2013, 12:48 AM
6 / EN'ÂM 7, 8, 9.

Fizilal-il Kuran : Eğer sana kağıda yazılmış, somut bir kitap indirmiş olsaydık da onu kâfirler elleri ile tutsalardı, «Bu apaçık bir büyüden başka bir şey değil» diyeceklerdi.


Fizilal-il Kuran : Onlar «Muhammed'e bir melek indirilseydi ya» dediler. Eğer melek indirseydik, onların işleri bitirilir, kendilerine hiç mühlet tanınmazdı.

Fizilal-il Kuran : Eğer meleklerden bir peygamber gönderseydik onu insan kılığında gönderecektik. O zaman da kâfirleri şimdiki yanılgılarının aynısına düşürmüş olurduk.

Benim anlayisimla 7. Ayet'te müsrikler : "Muhammed'e bir melek indirilseydi ya" demelerinde ziyade, "Muhammed bir melek olarak indirilseydi ya" olmali degilmidir meali?
Cünkü devamindaki Ayet'te apacik deniliyorki :"Eğer meleklerden bir peygamber gönderseydik onu insan kılığında gönderecektik."
Yani müsrikler Peygamberimizi ( selam olsun ona ) Allah'in elcisi olmasini bir insan biciminde oldugu icin hakir görüyorlar, elcilik olsa olsa meleklerden olur gibilerinden bir itiraz var ortada.
Esasinda müsrikler devamli itiraz etmislerdir, hatta Kur'an yazili sayfalar halinde indirilmis olsa dahi : "Bu apaçık bir büyüden başka bir şey değil" diyeceklerdi.

Itirazlarin hepsi elcinin bir insan seklinde olmasidir, normal yemesi, icmesi, carsilarda gezmesi gibi. Peygamberimize bir melek indirilseyi diye degil, o bir melek olarak indirilseydi ya, diye olmali meal.

Yanlismi düsünüyorum?


Evet doğru düşünüyorsunuz.Kuran anlam bütünlüğü içinde okunmalıdır.Bir yerden ayet alıp kırparsanız yanlış sonuçlar çıkarılır.Hatta 7 den 11 e kadar okudum bahsedilen peygambere olan güvensizlik,beğenmemezlik,çekememezlik ve onun yerine melek gönderilseydi ya deniyor.

merdem
5. April 2013, 01:33 AM
Paylasimin icin tesekkür ederim Arastiran Kardesim, sagolasin.
Benim arapcam yok, lakin ara sira gözüme carpan ve beni düsündüren noktalar oluyor, merak edip arastiriyorum kendi kendime.


Mealler karsilastirmasi yapiyorum, Allah'a sükür ilerleme var son zamanlari, denizde kum bizde meal. Hele de mealci tam bir halk cocugu ise ve bu özelligini kaybetmemis ise, ister prof olsun ister yazar... severek takip ediyorum. Özünden ayrilmayanlari ön planda tutuyorum.

Birazcik akillanmisa benziyorum :p Kur'an benim icin bir uzay kitabi degil, bir kesif kitabi degil, bir tib kitabi hic degil... misaller uzar gider. Kim oldugumuzu, nicin yaratildigimizi ve vazifelerimizi kavrasak o yeter bize.

Toplanmasi da aciklamasi da BIZ'e düser diyen Rabbimiz bizlere elbette bir bilmece bulmaca sunmamis olmalidir. Ayetlerimiz apacik izah edilmistir buyuruyor. Araplar dillerinde oynatmalar/gelistirmeler yaptiysa suc Kur'an da degildir.

Yine de puzzle gibi, uygun kelimeler yerine konuldugunda Ayetlerin anlasilmalari daha akla yatkin geliyor.

Kimi edebiyat meraklisi, bir de arapca türkce farsca karistirmiyorlar mi meallere, cildirmada ne yap.


I love you der Ingiliz

Ich liebe dich der Alman: Ingiliz ve Alman cümle kurulmasi ayni

Je T'aime der Fransiz

Ben seni seviyorum der TÜrk: Fransiz ve Türk cümle kurulmasi ayni.

Eninde sonunda anlamlar ayni kapiya cikiyor.

Arab'a daha aklim ermedi :confused:

Selam ve dua ile.

dost1
5. April 2013, 03:12 PM
Selamun Aleyküm! Değerli Merdem Kardeşim!

Paylaşarak tefekkürünüzü bizlerle paylaştığınız En'am 8.ayetinde "onu" değil de "ona" ifadesi vardır.Aşağıda renkli olarak göstermeye çalıştım.

En'am;7: Ve lev nezzelna aleyke Kitaben fiy kırtasin felemesuhu bi eydiyhim lekalelleziyne keferu in haza illâ sıhrun mübiyn;

"Ve Biz eğer ki sana kâğıtta yazılı bir kitap indirmiş olsak, onlar da ona elleriyle dokunsalardı, kesinlikle o küfretmiş olan kişiler “Bu, apaçık sihirden başka bir şey değildir” derlerdi."


En'am;8: Ve kalu lev la ünzile aleyhi melek ve lev enzelna meleken lekudıyel emru sümme la yunzarun

Ve onlar “Ona/Bu peygambere bir melek indirilseydi ya!” dediler. Eğer Biz bir melek indirmiş olsaydık, iş, mutlaka bitirilmiş olurdu. Sonra da kendilerine göz bile açtırılmazdı.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

merdem
5. April 2013, 04:17 PM
Selamun Aleyküm! Değerli Merdem Kardeşim!

Paylaşarak tefekkürünüzü bizlerle paylaştığınız En'am 8.ayetinde "onu" değil de "ona" ifadesi vardır.Aşağıda renkli olarak göstermeye çalıştım.

En'am;7: Ve lev nezzelna aleyke Kitaben fiy kırtasin felemesuhu bi eydiyhim lekalelleziyne keferu in haza illâ sıhrun mübiyn;

"Ve Biz eğer ki sana kâğıtta yazılı bir kitap indirmiş olsak, onlar da ona elleriyle dokunsalardı, kesinlikle o küfretmiş olan kişiler “Bu, apaçık sihirden başka bir şey değildir” derlerdi."


En'am;8: Ve kalu lev la ünzile aleyhi melek ve lev enzelna meleken lekudıyel emru sümme la yunzarun

Ve onlar “Ona/Bu peygambere bir melek indirilseydi ya!” dediler. Eğer Biz bir melek indirmiş olsaydık, iş, mutlaka bitirilmiş olurdu. Sonra da kendilerine göz bile açtırılmazdı.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

Aleykum Selam Degerli Kardesim Dost1,

Evet, "O'na bir melek indirilseydi ya" deniliyor, ama bir kac ayeti inceleyecek olursak, müsrikler en basta Allah Resulünün normal bir insan olmasi dolayisiyle O'nu ciddiye almiyorlar zaten. Cünkü Allah'in yani sira, kutsal saydiklari putlarinin kendilerini Allah'a yakinlastirdiklarina ve yardimcilari olduklarina inandiklarindan "O'na bir melek indirilseydi ya" diyorlar. Sanki melek indirilse iman edecekler, o onlarin bos laf ebeligi zaten.

İSRÂ / 90-97

Dediler ki: “Sen bizim için yerden bir kaynak fışkırtmadıkça sana aslâ inanmayız. ”

“Veya senin hurma bahçen ve üzüm bağın olsun ve içlerinden gürül gürül ırmaklar akıtmalısın. ”

“Yahut iddiâ ettiğin gibi, göğü üzerimize büyük parçalar halinde düşürmelisin, veyahut Allah'ı ve melekleri karşımıza getirmelisin. ”

“Yahut da altından bir evin olmalı veya göğe çıkmalısın. Oradan bize okuyacağımız bir kitap indirmediğin sürece, senin yükselmene de aslâ inanmayız. ” De ki: “Rabbimi tenzih ederim! Ben sadece beşer olan bir peygamber değil miyim?”

Kendilerine hidayet rehberi geldiği zaman, insanları iman etmekten alıkoyan şey, sadece: “Allah peygamber olarak bir insanı mı gönderdi?” demeleri oldu.

De ki: “Eğer yeryüzünde yerleşip dolaşanlar melekler olsaydı, elbette onlara peygamber olarak gökten bir melek indirirdik. ”

De ki: “Benimle sizin aranızda gerçek şâhit olarak Allah kâfidir. Şüphesiz ki O, kullarından haberdardır, onları görmektedir. ”


Benim anladigim kadariyla, Allah Resulünün yaninda ona yardimci olacak bir melekten ziyade, kendilerinin de muhatap olabilecekleri bir sekilde melek indirilmesinden yanadirlar müsrikler. Direkten melek ile karsi karsiya olmak istiyorlar. Tabii ki insan kiliginda indirilmis bir melek bulsalardi karsilarinda yine inanmayacaklardi o insan kiligindaki melege. Müsriklerin bekledikleri ne bir insandir ne de insan kiliginda bir melektir, azginliklarinin son durumuna gelmis neredeyse helak olunacak bir seviyeye ulasmislardir. Bu sapkinlik degildir de nedir :
Allah'ı ve melekleri karşımıza getirmelisin.

Selam ve dua ile.