PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İSLAM ve NAMAZ: 1- MÜSLÜMANIN NAMAZI NASIL OLMALIDIR?


aorskaya
3. November 2012, 12:05 PM
Rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla

İSLAMDA NAMAZ (KURANA GÖRE NAMAZ) NASIL OLMALIDIR

İnsanları islam’ın diğer emirlerinden uzak tutarak, o emirlerin doğru ifa edilmesini engelleyebilen şeytan ve dostları, namaza da müdahale etmişler ve bu müdahaleye maruz kalan insanlar, namazın anlamından uzak bir konuma düşmüşlerdir.

Nitekim halkında Müslüman olan ülkelerde yaşayan birçok insan namaz kılmakta, fakat ne var ki kıldıkları namazın içeriğinden habersiz, bilgisiz bulunmaktadırlar.

Kur'an-ı Kerim ifadesiyle bu kimseler namazlarında yanılgıdadırlar; ne için, nereye yöneldiklerinin, ne yaptıklarının bilincinde değildirler..

“İşte (şu) namaz kılanların vay haline, ki onlar namazlarında yanılgıdadırlar. Onlar gösteriş yapmaktadırlar.” [Maun (107) - 4 ]

Müslümanların en görkemli ve en anlamlı ibadeti olan namaz, günümüzde ne yazık ki Önemini ve etkinliğini kaybeden bir eylem durumuna getirilmiştir. Namaz kılmayı veya hacca gitmeyi "ticari bir referans" olarak kullananları bir kenara bıraksak bile samimi Müslümanlarda da namaza ilişkin yanılgılarla karşılaşabiliyoruz.

Toplumdaki bozulma ile ilgili olarak; “Ne yapmalı?” sorusuyla yanınıza gelen bir Müslümana; “Öncelikle dosdoğru namaz kıl” denildiğinde hemen suratı asılmakta ve; “biz ne yapıyoruz sanıyorsun, Zaten namazı kaçırmıyoruz, kılıyoruz” şeklinde basit cevaplar verilmektedir!.

“Namazın dosdoğru kılınması” deyiminden sadece namazın aksatılmamasını anlayanlar, doğru Namazın insana kattığı değerlere kavuşamamakta ve namazın faydalarından yararlanamamaktadırlar.

Oysa ki bu namaz Mekke dönemi Müslümanlarının en büyük eylemlerindendi. Bu kutlu Müslümanlar dosdoğru kıldıkları namaz ile cahili pisliklerden temizleniyorlar, dosdoğru kıldıkları namaz ile dosdoğru bir Rabbani kimliğe kavuşuyorlardı.

Geçmişte olduğu gibi günümüzde de kurandan habersiz olarak (cahili toplumlar şeklinde) yaşayan çoğu müslümanlar, bu cahiliyeden kaçınılmaz olarak etkilenmektedirler. Bu Müslümanlara sosyal yaşantıları esnasında cahiliyeden birçok izler, birtakım pislikler bulaşmaktadır.

Böyle bir konumda bulunan Müslümanların öyle namaz kılmaları gerekir ki, kılacakları bu namaz ile üzerlerindeki cahili izler ve pislikler dökülebilsin. Dosdoğru kılacakları bu namazla dirilsinler, bu namaz İle Rabbani iklimi teneffüs etsinler, onunla beslensinler.

Allah'ın huzuruna durdukları zaman, neleri terk etmeleri gerektiğini ve neleri terk ettiklerini bilsinler.

Yöneldikleri kıbleye, vücutlarıyla, akıllarıyla, fikirleriyle, kalpleriyle, her şeyleriyle yönelsinler. Allah şahittir, böylesi namazlara ihtiyacımız var! Havaya, suya, ekmeğe muhtaç olmamızdan daha fazla , çok daha fazla muhtacız böylesi namazlara.

Çünkü böyle kılınan namazlarda temizlenebilecek ve böylesi namazlarda dirilebileceğiz.

Bu bilinçle namaz eda edilmelidir. Namazı bu bilinçle eda ettikten sonrada Allah’ın her şeyi gördüğü, bildiği gerçeğini unutmayıp, namazların içeriği hatırlanarak ona uygun yaşanmalıdır.


Evlerimizde namaza durmazdan önce şöyle bir düşünelim! Resulullah (s.a.v.) o sırada, evime teşrif etmiş olsa, Resulullah (s.a.v.)'in bulunduğu odaya, onun huzuruna nasıl gireriz? Bunu düşünün!...
Vücudumuzun heyecanla titremesini, kalbimizin saygıyla çarpışını dinleyelim!

Sonra düşüncelerimizden sıyrılıp, zamanımıza dönerek seccademize bakalım! Kendi kendimize; “Şimdi Resulullah (s.a.v.)'in huzuruna değil, onun ve hepimizin Rabbi olan Allah (c.c.)'ın huzuruna çıkıyorum” diyerek kendimizi uyaralım. Saygıyla, titreyerek, severek, sevinerek girelim O'nun huzuruna.

“Allahuekber” diyerek O'nu tekbir ettiğiniz zaman, O'nun dışında kalan her şeyin küçüklüğünü, acizliğini bir kez daha idrak edelim. Namaz boyunca Rabbimizden dilemenin, Rabbimize açılmanın, Rabbimize sığınmanın büyüklüğünü idrak edip, bunu içimize çekelim.

Sonra; açıp ellerimizi, isteyelim Rabbimizden, O'ndan isteyelim. Mülklerin sahibinden isteyelim, Rahman ve Rahim olandan isteyelim. “…YALNIZ SANA KULLUK EDER, YALNIZ SENDEN YARDIM DİLERİZ...” ipucunu hatırlayarak, başkalarına kulluk etmenin rezilliğini, Allah’ın yardımı yanında, hiç kimsenin yardımının zerre kadar önemi olmayacağını iyi bilelim.

Sonra, kendimiz için dilediklerimizi, kardeşlerimiz için isteyelim, garipler, mustazaflar, muvahhidler için isteyelim.

Tabi bütün bunların gerçekleşmesi için, önce namazın ne olduğunu doğru bilmemiz gerekir.

Namaz, bildiğimizi gibi peygamber efendimizden öncede pratiği olan bir İslam emridir. Peygamberimiz zamanında ve kuran emri ile namazın sadece içeriği değiştirilmiştir. Bilinen kıyam, rüku, secde şekli muhafaza edilmiştir.

Ama, bundan böyle değişen namazın içeriği; sadece kurandan olmuştur. Bu nedenle bundan böyle, eskiden olduğu gibi namazın içinde, herkes dilediği gibi söz ve isteklerde bulunamayacak, sadece kurandan okuyabilecektir.

Namazın içerisine kurandan olmayan söz ve dualar katılırsa, namaz doğru namaz olmayacaktır. Bu nedenle namazlarımızda, sadece kurandan ayetleri kullanmak gerekir. Bu ayetlerinde anlamlarını bilerek kullanmamız gerekir.

Yani, anlamını bilmeden ellerimizi kavuşturup yabancı bir dilden mırıldanmak ve doğru namaz kıldığımızı sanmak yerine namazda ne dediklerimizi bilmeli, o dediklerimizin ağzımızdan çıkarak kulağımıza, oradan da akıl merkezine ve buradaki kabulden sonra destekletmek üzere kalbe gönderilmesini sağlayabilmeli, bütün bunları kalben kabul ederek yapabilmeliyiz.

Yani namazda, ne dediğimizi bilmeli, Allah’a hamd’imizi doğru yapabilmeli, ondan neler dilediğimizi doğru bilmeliyiz.

Bu nedenle, okuduğumuz sure yada duaların anlamını bilmiyorsak, Arapça okuyarak, anlamadan namazı tamamladığımızı sanarsak yanılırız.

Ya anlamını öğrenip Arapça eda etmeli, yada buna güç yetmiyorsa, hangi dilden tam olarak anlamını biliyorsak, o dilden eda edebilmeliyiz.

Unutmayalımki, doğru namaz, içeriği bilinen namazdır. İçeriği bilinmeden, anlaşılmaz şekilde kıldığımız namaz, namaz değildir.
Önemli olan dil değil, anlamaktır. Allah her dili bilmektedir. Bu nedenle, anlamını bilmeye güç yetiremediğimiz diller yerine, anlamını bilerek ibadetimizi yapmak, bizi isteneni gerçekleştirmede tartışmasız başarılı kılacaktır.

Ancak böyle bir namaz, daha sonrasında yanlışa, harama düşmeyi engelleyebilir. Çünkü, bunlara meyleden nefis, daha öncesinde tanık olduğu namaz içeriğine esir olacak, bu pis işlerden uzak kalabilecektir.

Aksi halde, “namaz” başka bir zamanda ve bilinmeyen bir olgu olarak kalacak, ama “yanlış yada harama düşme” bu zamanda ve bilinen bir gerçek olarak müslümanı zora sokacaktır.

İşte bu nedenle bilerek kılalım namazlarımızı.

Namazı bu bilinçle tamamladıktan sonra, gururla kalkalım ayağa; dosdoğru kimliklerle, dosdoğru eylemlere doğru yürüyelim….


saygılarımla
aorskaya

NAMAZLA İLGİLİ SERİ YAZILARIM:

(Not; bu başlıklar altında yazılarım başka forumlarda yer almakta olup, buraya da aktardıkça başlıkların altına linklerini vereceğim. Böylece, ilgilenen kardeşlerimiz namaz konusunda bu başlıklara her yazıdan kolayca ulaşabileceklerdir. Bu nedenle, diğer formdaki linkleri vermeyi uygun bulmuyorum)

İSLAMDA NAMAZ: 1- MÜSLÜMANIN NAMAZI NASIL OLMALIDIR?

İSLAMDA NAMAZ: 2- NAMAZDA KAZA VARMIDIR?

İSLAMDA NAMAZ: 3 - KURANDAN DELİLLERLE DOĞRU NAMAZ

İSLAMDA NAMAZ: 4 - SÜNNETTEN DELİLLERLE DOĞRU NAMAZ

İSLAMDA NAMAZ: 5- NAMAZDA OKUNACAKLAR NELERDİR, NASIL OKUNMALIDIR?

İSLAMDA NAMAZ: 6- CUMA NAMAZI KADINLARA DA FARZDIR

hiiic
3. November 2012, 12:44 PM
Namaz, bildiğimizi gibi peygamber efendimizden öncede pratiği olan bir İslam emridir. Peygamberimiz zamanında ve kuran emri ile namazın sadece içeriği değiştirilmiştir. Bilinen kıyam, rüku, secde şekli muhafaza edilmiştir.

kıyam, rüku, secde namaz da yapılıyor diyorsun.

Sabır da namazla yapılıyor.

Bakara 45
Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah'a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir.

sabır kaç rekat? onu nasıl yapacağız? tespikle mi yapcağız? ya sabır felan çekiyorlar acaba sabır çekmek o mu demek? Sabıra başlarken abdest alacak mıyız?

Acaba kıyam, rüku, secde de sabır çekmek gibi sonradan ritüelleştirilmiş kavramlar olmasın.

aorskaya
3. November 2012, 01:50 PM
kıyam, rüku, secde namaz da yapılıyor diyorsun.

Sabır da namazla yapılıyor.

Bakara 45
Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah'a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir.

sabır kaç rekat? onu nasıl yapacağız? tespikle mi yapcağız? ya sabır felan çekiyorlar acaba sabır çekmek o mu demek? Sabıra başlarken abdest alacak mıyız?

Acaba kıyam, rüku, secde de sabır çekmek gibi sonradan ritüelleştirilmiş kavramlar olmasın.

Kardeşim, senin itirazın neyedir? Namaza mı itiraz etmektesin?

Burada, tam olarak neye itiraz etmen gerektiğini bile tam oturtamadan, aceleyle yazdığını görebiliyormusun?

Yukarıda alıntıladığın ayeti iyice anlamaya neden çalışmıyorsun?

Dikkat edersen, ayette; sabır ve namaz ile denilerek, sabır ve namazın ayrı olgular olduğunu ve bunların her birinin, Allah'a saygıdan kalbinde kıpırtılar duyanlardan başkasına zor geldiğinin anlatıldığını görürsün.

Sen, sabırın ne olduğunu bu ayetten iyice anlamaya çalışmadan, sabırı, "ya sabır" çekenlerin davranışı olarak hafife alırsan, sabırı öğrenemez ve ayette belirtilen saygı duyan kimselerden de olamazsın.

Sabırlılık, gerçekten de dayanılması zor, özveri gerektiren, zorluklara rağmen rabten gelene boyun bükülmesi kavramıdır.

Ayrıca, türkçe olarakta cümleleri tam anlamaya çalışmadan lütfen konulara giriş yapma! Sonra, zorda kalan sen olursun.

"Namazda yapılanlar" ile "namaz ile yapılanlar" aynı demek değildir. Kaldıki, ayeti bir kere daha düzgün anlamaya çalışırsan, sabırın her durumda namaz ile yapılan şey olmadığını görürsün.

Sabır ayrı bir olgudur ve namazdan bağımsız olarak katlanılması, gösterilmesi gereken bir eylemdir.

Bakara 45.ayeti bir kez daha incelersek;

"Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah'a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir."

Sonuç olarak ayette;

1- "sabır ve namaz ile" kısmındaki "ve" bağlacı; sabır ile namaz ortak, yani her durumda ikisi aynı anda anlamında değildir. Burada "ve" bağlacı; sabırın, namazın yardım istemede kullanılabilecek olgular olarak ikisininde kapsamda olduğunu gösterir. Örneğin bağlaç ve yerine "veya" olsaydı, müslüman yardım isteme için ya sabır eylemini, yada namaz eyleminden birini seçmek zorunda kalacaktı. İkisinde birden yardım isteyemeyecekti.

2- Zorluklara sabretmek, yani isyan etmeden, en büyük zorlukların dahi rabbin haberi ve izni dahilinde geldiğini kabul ederek kalpten katlanmak gerçekten Allah'ı bilmeyenler için çok zordur.

Yine her gün namaz çeşitli sayılarda tekrarlanan namazlar, Allah'ı gerçekten bilmeyenler için çok zordur ve külfettir.

Ama, rabbimizi tanıyan, dediklerini anlayan ve nedenle huşu içinde olanlar için bunlar kolaylaşır ve işte gerek sabır gerektiren durumlarla karşılaşıldığında hem sabretmek hem de bu esnada yardım dilemek, gerekse de namazlar içinde, kuranda şablon halinde verilen yardım isteme duaları ile yardım dilemek gerekir.

Kardeşim, burada her hangi bir kaynaktan ve herhangi bir konudan yazışmıyoruz. Burada rabbimizin şu an için tek kaynak olarak bize gönderdiği dinin kaynağından ve rabbimizin ondaki sözlerinden yazışıyorsak, bu bilincin dışına çıkmadan yazışmamız gerektiğini de bilmemiz gerektiğini hatırlatırım.

selamlar,
aorskaya

dost1
3. November 2012, 02:34 PM
Selamun Aleykum! Değerli Aorskaya Kardeşim!

Salat ve namaz aynı şeyler midir?

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

aorskaya
3. November 2012, 02:59 PM
Selamun Aleykum! Değerli Aorskaya Kardeşim!

Salat ve namaz aynı şeyler midir?

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

Aleykümselam saygıdeğer dost1,

Salat ve namaz her durumda aynı şey değildir. Salat namazı da kapsar, diğer bir anlatımla namaz salatın bir parçasıdır.

Ancak, sizin gibi birinin bu soruya neden gerek duyduğunu şu an anlayamadım. Sanırım, sonra detaylandıracaksınız...

selamlarımla,
aorskaya

dost1
3. November 2012, 03:52 PM
Selamun Aleykum! Değerli aorskaya Kardeşim!

Allah razı olsun. Tefekkürlerinizin sonuçlarını bizlerle paylaşıyorsunuz. Bildiğiniz gibi Kur'an'da geçen ve "sad-lem-vav" kök harflerinden türetilmiş olan salli,salat vb sözcüklerin anlamını Farsçadan gelen "namaz" sözcüğü tam olarak karşılamaz.

Ne yazık ki bu durum hep gözardı edilir ve çoğu meallerde bu sözcükler hep Farsça olan "namaz" sözcüğü ile meallendirilir.

Bu durum; Kur'an'ı mealinden okuyarak konuyu yeterince bilmeyen kardeşlerimizin -özellikle de ateist forumlarda görüldüğü gibi- farklı sorularla karşılaştıklarında şüpheye düşmelerine yol açmaktadır.

"Salat ve namaz aynı şeyler midir? " diye sormamın nedeni bu duruma dikkatinizi çekmek içindi.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

aorskaya
3. November 2012, 04:09 PM
Selamun Aleykum! Değerli aorskaya Kardeşim!

Allah razı olsun. Tefekkürlerinizin sonuçlarını bizlerle paylaşıyorsunuz. Bildiğiniz gibi Kur'an'da geçen ve "sad-lem-vav" kök harflerinden türetilmiş olan salli,salat vb sözcüklerin anlamını Farsçadan gelen "namaz" sözcüğü tam olarak karşılamaz.

Ne yazık ki bu durum hep gözardı edilir ve çoğu meallerde bu sözcükler hep Farsça olan "namaz" sözcüğü ile meallendirilir.

Bu durum; Kur'an'ı mealinden okuyarak konuyu yeterince bilmeyen kardeşlerimizin -özellikle de ateist forumlarda görüldüğü gibi- farklı sorularla karşılaştıklarında şüpheye düşmelerine yol açmaktadır.

"Salat ve namaz aynı şeyler midir? " diye sormamın nedeni bu duruma dikkatinizi çekmek içindi.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

Sayın dost1,

İnşallah bütün kardeşlerimizin, konulara katılımlarında sizin olgunluğunuza erişerek, görüşüne ters fikirleri müslüman mütevaziliğinde cevaplayacağı, kendi doğrusunu yazacağı günleri görürüz.

Şahsi çekişmeler yerine, bunun sağlandığı ortamlar verimli ortamlar olurlar, bunu sağlayanlar saygınlığı kazanırlar.

Düşünceleri anlama, muhataba yaklaşma ve yanlışları gösteren, yerine doğru fikirleri koyan tavrınızı takdir ve devamlı olacağı düşüncesiyle teşekkür ediyorum.

saygı ve selamlarımla...
aorskaya

hiiic
4. November 2012, 01:58 AM
aors.

namazda kıyam var secde var felan diyorsun ama sabır ve namaz ayrı şeyler diyorsun.

bana gösterebilir misin kıyam, secde, rüku denen şeyler namazdın içinde yapılıyor diye bir ayet?

aorskaya
4. November 2012, 02:29 AM
aors.

namazda kıyam var secde var felan diyorsun ama sabır ve namaz ayrı şeyler diyorsun.

bana gösterebilir misin kıyam, secde, rüku denen şeyler namazdın içinde yapılıyor diye bir ayet?

Kardeşim,

önce defalarca ikaz edilmene rağmen yazılarda üslubuna dikkat etmemekte inatlaşan, kendini beğenmiş tavırlarını terketmelisin.

Burada "aorskaya" olarak yazıyorum. Senin "aors" diye yazılarına başlamana, hoşuna gitmeyen fikirleri yazanlara öfkenin sebebi nedir?

Ya, "aorskaya" diye adımı tam yaz, yada hiç yazmadan konuya gir. Ama, "aors" gibi girişler, bilgisinden emin olan ve ona güvenen birinin yapacağı şeyler olamaz, bunu da bil.

Önce yazışma, muhatabına yaklaşma biçiminde örnek alman gerekn birisi için yazıdğım bir yazıyı buraya alıntalayayım ve onu incele, ona göre yazışmayı becerebileceğini düşündüğün zaman bundan böyle konular hakkında fikir belirt, sorular sor.

Kocaman insanlar olarak, üstelik hanif olduğunu iddia eden insanlar olarak şu düştüğünüz durumları görün de kuranda belirtilen"müslüman mütevaziliği" nin yanından geçemediğinizi anlayın.

Sayın dost1,

İnşallah bütün kardeşlerimizin, konulara katılımlarında sizin olgunluğunuza erişerek, görüşüne ters fikirleri müslüman mütevaziliğinde cevaplayacağı, kendi doğrusunu yazacağı günleri görürüz.

Şahsi çekişmeler yerine, bunun sağlandığı ortamlar verimli ortamlar olurlar, bunu sağlayanlar saygınlığı kazanırlar.

Düşünceleri anlama, muhataba yaklaşma ve yanlışları gösteren, yerine doğru fikirleri koyan tavrınızı takdir ve devamlı olacağı düşüncesiyle teşekkür ediyorum.

saygı ve selamlarımla...
aorskaya

Şimdi, sen daha kuranın bütününden namaz ile sabır konularının nasıl ayrı şeyler olduğunu çıkaramamış yada kabul edememişken, namazımı tartışmak istiyorsun?

Üstelik, abdest başlıklı konuda

eski putperest ibadeti olan "nameste" yi namaz diye millete kaptırdılar, üstelik kitapta yazmadığı için Peygamberden tam 200 yıl sonra hadis diye bişiler derleyerek.


diyerek islamda namazın olmadığını, namazın putperest ibadeti olduğunu söyleyecek kadar kendini ve haddini bilmez tutumuna bakmadan, namazımı tartışacaksın?

Sen, bu durumda önce islamın neresinde olduğunu sorgulamalısın, sonra namaz konusunu kurandan bulup, başkalarının yanlışlarına değinebilmelisin.

Kendisine hanif bir müslüman diyen birinin, islamda namazı inkar eden tavırlarını nasıl yorumlamak gerekir, şahsen aklım almıyor.

Önce, islamda namazın olduğunu kabul edersen, hata yaptığını ifade edersen, namazla ilgili sorularını cevaplayacağım.

İşte, kurandan beslenmeyen bir aklın peşinden gidilince düşülen ibretlik durumlara bir örnek diyerek yazımı bitiriyorum.

Burada, senin anlayamadığın sabırı göstermek bana düşerken, senin içinde selamet dilemek gerekiyor.

selamlar,
aorskaya

hiiic
4. November 2012, 02:45 AM
.....

aorskaya
4. November 2012, 02:58 AM
aorskaya...

sende biraz evliyalık var mı hocam? ben feyz alıyorum senden, acaba nurundan etkilenmiş olmayayım? geçmişte dededen felan bi hocalık alimlik bulaşmış gibi. Hocam acıkla bize anlat namazı niyazı. biz haddimizi bilemedik, sen bizi bağışla hocam efendi. bize gereken cevabı çok güzel vermişsin ağzına sağlık.

Şimdi de demogoji ile bir yerlere varmayamı çalışacaksınız!

Ben, rabbime hamd olsun, gerçekten kuranı samimi olarak anlamaya ve yaşamaya çalışan bir kuran öğrencisiyim. Kuranın sahibinden başka hoca, yardımcı, dost ve veli istemem.

Dinimin tek kaynağı kuran olarak, ondan anladıklarımı bulurum, sonra aynı konuda kimden olursa olsun başka görüşler varsa kendiminki ile mukayese ederim. Şayet, benimkinden daha mantıklı ve doğru ise de o görüşü kabul ederim.

Bütün bunları yaparken de görüş sahibinin kimliğiyle ilgilenmem. İsterse imasız bile olsa, doğruları dillendirmişse bana sağladığı fayda için telekkür edebilirim.

Umarım, anlayışımı, yaşam felsefemi kısaca anlatabilmişimdir. Bu nedenle, ne herkesten daha akıllı olduğumu iddia edip hocalık taslarım, ne de kibirle herkese kafa tutarım.

Şahsen sataşmalarada, rabbimin bana öğrettiği, öğütlediği gibi "selam" der geçerim.

Şimdi, din konuşacaksan, paylaşacaksan, üslubuna, müslüman terbiyesine dikkat ederek yazmalısın. Bunu becererek devam edersen, buyur kardeşim...

selamlar,
aorskaya

hiiic
4. November 2012, 03:03 AM
....

aorskaya
4. November 2012, 03:09 AM
bu sözü söylerken acaba kendi terbiyeni hesaba kattın mı?
Seni Allaha havale ediyorum örskaya... gereken cevabı vereceğini umut ediyorum.

Kendimi hesaba kattımmı? Bunu banamı soruyorsun?

Senin gibi hitapla başlayan sadece bir yazımı göster, fikirlerin yüzünden seni küçük gören kibirde bir yazımı görebilirsen alıntıla, beni utandır, hemen özür dileyeyim.

Aksi halde, senin özür borcun var, bunu dikkate al.

Sen, nasıl davranırsan davran, kendine müslümanım diyorsan benim kardeşimsin, ben de hep bunu ve kendimi hesaba katarak, sana yazılarımı yazdım. Bunu görmüyormusun, görmekmi istemiyorsun?

selamlar,
aorskaya

aorskaya
4. November 2012, 03:23 AM
Hanif olduğunu söyleyen bir kardeşimin,islamda namazın olmadığını, onun putperest ibadeti olduğunu duyacağımı biri iddia etse herhalde her şeyine bahse girebilirdim. Ama, senden görüyorumki kaybedermişim.

Sırf yazılarım için bu tavırları takınıyorsan, açıklamalarında meallerini kullandığın değerli kardeşlerimize islamda namaz varmıdır, yokmudur, sor ve öğren bari...




1- Allahın emri Salat'ı yaptınız: namaste.

2- Hala da boş amalleri, değersiz içi boş davranışları Allahın emriymiş gibi lanse ediyor, hurafe ritüel bataklığında çırpınıyorsun. Vebaliniz çok büyük benden söylemesi.

3- Yarın Allahın huzuruna çıktığımızda açıkcası ona karşı nasıl konuşacak, namazı nasıl kıldığınızı haklı göstermek için ne bahaneler bulacaksınız çok merak ediyorum. Hesap görücü hesabı görene kadar şimdilik burada tartışıyoruz, yarın divanda ak baldır kara baldır açığa çıkacak...

ABDEST BAŞLIĞINDA YAZSANIZDA NAMAZI İLGİLENDİRMESİ VE ÖNEMİ BAKIMINDAN BURAYADA YAZDIM.


1- Allahın emri Salat'ı yaptınız: namaste.

Tabi ya sana göre islamda namaz yoktur, namaste denen imasızların ibadeti vardır değilmi?

Sana bir kere daha sorayım, net olarak cevaplamanı isteyeyim.

SANA GÖRE İSLAMDA NAMAZ YOKMUDUR?


2- Hala da boş amalleri, değersiz içi boş davranışları Allahın emriymiş gibi lanse ediyor, hurafe ritüel bataklığında çırpınıyorsun. Vebaliniz çok büyük benden söylemesi.

Namaz boş amel değildir. Allah'ın vakitli olarak yapılmasını şart koştuğu emirlerindendir.

Vay haline kıldığı namazdan bihaber olmayanların haline denirken, namaz yok diyenlerin hali nice olur sen bunu düşünüyormusun?

Hangimizin vebali çok büyük acaba bu durumda...

3- Yarın Allahın huzuruna çıktığımızda açıkcası ona karşı nasıl konuşacak, namazı nasıl kıldığınızı haklı göstermek için ne bahaneler bulacaksınız çok merak ediyorum. Hesap görücü hesabı görene kadar şimdilik burada tartışıyoruz, yarın divanda ak baldır kara baldır açığa çıkacak...

Kesinlikle, sorulacaksınız dediği kurandan cevaplayacağım bu soruyu. Ama, dünyada güç yetirirken secde etmeyenlerin, baldırları açığa çıkartıldığı gün, yani gizli hiç bir şeyinin olmadığını gördüğü gün, istese de secdeye güç yetiremyeceklerden olmazsın inşallah.

En kısa zamanda, "kovulmuş şeytandan rabbimize sığınarak" kuranı okuyup, anlamanı ve hatalarını görüp düzeltmeni dilerim.

selamlar...
aorskaya

hiiic
4. November 2012, 03:58 AM
.....

aorskaya
4. November 2012, 04:10 AM
heh işte o zaman açıkla bana Kurandan, sabah namazı kaç rekat, sünneti kaç rekat.

eğer getiremezsen, sen sadece bir YALANCISIN...

Hala kişisel sataşma, hala kişisel üstünlük komplekslerine gem vuramama durumlarına devam ediyorsun.

Ya kardeşim, önce öfke kontrolü denen mekanizmanı çalıştır, sakinleştir kendini ondan sonra yaz.

Ben, bir şeyi getiremezsem, neden yalancı olayım. Neden yanılan, yanlış olan olmuyorumda yalancı oluyorum. Beni ne kadar tanıyorsunda bunu söyleyebiliyorsun? Kul hakkına inanmıyormusun?

Sen, iddialarında yanlış çıkınca ben sana yalancı vb. ithamlarda bulunuyormuyum?

Neyse şimdi konumuza dönelim ve getirmemi istediğin yazına cevap vereyim. Ancak cevabım yine düşünmediğin yazdığını da gösterecek şekilde olacaktır.

Benden hem sabah namazının kaç rekat olduğunu sormuşsun, hem de sünnetinin kaç rekat olduğunu sormuşsun.

İşte namazı yok sayınca, bu şekilde yazmanda normal oluyor. Artık hatanı gör.

1- Sabah namazı yada diğer namazlar arasında kuranda ayrım yapılmaz.

2- Kuranda namazlarla ilgili olarak farz namazlar, sünnet namazlar diye ayrım yoktur.

Hem kurandan deyip, hemde kuranda farz yada sünnet namaz olmadığını kendin görmesen bile hiç duymamılmıydında sordun?

3- Sünnet namazlar, sadece peygamberimizin fazladan kıldığı vakit namazları olarak iddia edilirlerki, kuran dışındaki kaynakları delil kabul etmediğimden bu kısmı daha fazla açıklamayacağım.

4- Ben kılabildiğim kadar fazla namaz kılmaya çalışan biriyim.

5- Kuranda bütün namazlar için asgari iki rekat buluyorum. Azamisinde ise sınır yoktur.

selamlar,
aorskaya

hiiic
4. November 2012, 04:20 AM
5- Kuranda bütün namazlar için asgari iki rekat buluyorum. Azamisinde ise sınır yoktur.




Ahkâf 4
...Eğer doğru söyleyenlerden iseniz, bundan evvel (size indirilmiş) bir kitap yahut bir bilgi kalıntısı varsa onu bana getirin.

aorskaya
4. November 2012, 04:33 AM
5- Kuranda bütün namazlar için asgari iki rekat buluyorum. Azamisinde ise sınır yoktur.

sana kişisel yorum yap demedim ki... Hani mahşer günü Allaha kurandan cevap verecektin...
Önceden burada bi ver bakalım...

Şu 5. maddeyi hangi ayetten çıkardın..?


Ahkâf 4
...Eğer doğru söyleyenlerden iseniz, bundan evvel (size indirilmiş) bir kitap yahut bir bilgi kalıntısı varsa onu bana getirin.

eğer bir ayet bulamıyorsan... kusura bakma ama seni doğru sözlü olarak kabul etmiyorum.

Sen yazılanları anlayamıyormusun, görmüyormusun?

Kendimin çıkardığını değil, KURANDAN BULDUĞUMU yazmışım.

Nisa 101 ile 102.ayetler incelenirse bunlar görülür. Ama, şimdi ayet getir diyen sen, bu defa da; "o ayetler rekatı belirtmiyor, zamanı kısaltıyor" vb. gibi itirazına devam edersin herhalde...

selamlar
aorskaya