PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Necm


Taner
1. July 2012, 03:51 AM
Necm, “bir kerede inen âyet grubu” demektir. Necm, bir âyetten ibaret olabileceği gibi, onlarca, hatta yüzlerce âyetten de oluşmuş olabilir.

Kur’ân bir defada topluca ve konulara ayrılmış olarak değil, 23 seneye yakın bir zaman diliminde, toplumdaki olaylara, gelişmelere ve problemlere göre necm necm inmiştir. Bir konuya ait âyetlerin hepsi bir arada değildir.

Bu fakir kul tarafından Allah'ın izni ile anlam bilgisi ve teknik özellikler gereği necmler oluşturulmuş, ayrıca Resmi Mushaf'taki hatalı düzenlemeler, sıralamalar düzeltilmiş; birçok paragrafın âyetleri yeniden düzenlenmiş ve bunlar hem dipnotta hem de necmin altında gösterilmiştir. Ancak bizim düzenlememiz da mutlak [son ve değişmez] değildir. Ehl-i ilim tarafından tüm dünya Müslümanlarının elbirliğiyle son düzenleme ve sıralamanın yapılması gerekir. Biz bu konuda ilk adımı atmış ve sorunu tüm ehl-i insaf, ehl-i vicdan ve ehl-i imanın dikkatine sunmuş bulunuyoruz.

bartsimpson
1. August 2012, 02:35 AM
Sevgili "Taner" inanın sadece merakımdan dolayı soruyorum.
Ayetlerin nüzul sırası ve necm'i hakkında referans nedir?
Bu konuda Kuran'dan mı referans alınıyor yoksa hadislerden mi?

pramid
1. August 2012, 11:11 AM
Nüzül sırasına göre Kuran hadis kaynaklıdır ve güvenirliliği tartışmalıdır.

Kuran sayfalardan bahseder.
Kuran satır satır yazılmış yazıya atıfta bulunur.
Deri üzerine yazılı kitaba tur suresinde atıfta bulunur.

- Andolsun Tûr’a (52/1)
- Satır satır yazılmış Kitab’a (52/2)
- Yayılmış ince deri üzerine (52/3)

Değerli yazıcılara atıfta bulunur.

- Hayır, o ayetler bir mesajdırlar. (80/11)
- İsteyen onları idrak eder. (80/12)
- Onlar, değerli sayfalardadır. (80/13)
- Yüksek ve temiz sayfalarda. (80/14)

Kaleme ve yazdıklarına atıfta bulunur.Alak ve Kalem Suresinde...

Hadisler iman edenler şu hadisi niye es geçerler:

.....Abdülaziz İbn Rufey’ şöyle dedi: Ben Şaddat İbn Ma’kıl ile beraber İbn Abbas’ın yanına girdim. Şaddat İbn Ma’kıl, Abbas’a:
-Peygamber (s) bir şey bıraktı mı? diye sordu.
İbn Abbas:
- Mushaf ‘ın iki yanını kuşatan ciltler arasında bulunandan başka bir şey bırakmadı, dedi.
Biz yine beraberce Muhammed İbnu’l -Hanefiyye’ nin yanına girdik ve ona’da aynı suali sorduk. Muhammed İbnu’l Hanefiyye de:
- İki kapak arasında bulunandan başka bir şey bırakmadı, dedi. (Buhari,Kitâbu Fedail’l -Kur’an 39 Cilt 11 sayfa 5112 Ötüken 1988)

......Enes İbn Mâlik el -Ensâri den rivayet ettiler ki:........ “Peygamber hücrenin perdesini açtı da, bizlere bakmaya başladı. Kendisi ayakta duruyor ve yüzü de Mushaf yaprağı gibi parlıyordu......”
(Buhari, kitabu’l -Ezân 72 cilt 2 sayfa 707 - 708 Ötüken 1987)

Kısacası zikir korunmuştur. Bu kitabı bir bütün ele almalı, hayata tatbikte tertil yani aşama aşama aktarmalıyız.

hakikat_yolcusu
20. September 2012, 08:34 PM
Madem 'iki cilti,kapak' vs içerisindeki kısım değişmedi,korundu ise bu şekilde düzenlemenin ne tür bir faydası olacak bize?

saygılarımla...