PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Güneş ve Dünya


dost1
29. January 2011, 06:20 PM
Selamun Aleykum ! Değerli Kardeşlerim!
Sizlerle paylaşmak istedim.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=496669779291

Mozilla ve Google Chrome kullananlar direk izleyebilir
http://video.ak.fbcdn.net/cfs-ak-snc6/79112/593/496669779291_4476.mp4

bartsimpson
14. March 2016, 11:24 PM
Bide şöle bişi var.
Şaka bir yana bahsettiği ayetlerdeki anlamı büyüklerimiz açıklarsa seviniriz.

gNJleg6aVU4

Anadolu
15. March 2016, 01:46 AM
Benim tarayıcımla ilgili bir sorun var, feysbuk üzerinden izleyemiyorum...

Bir arkadaş ilk videonun yutub linkini verirse sevinirim...

bartsimpson
15. March 2016, 03:13 AM
Benim tarayıcımla ilgili bir sorun var, feysbuk üzerinden izleyemiyorum...

Bir arkadaş ilk videonun yutub linkini verirse sevinirim...

Üzgünüz, bu içeriğe şu anda ulaşılamıyor
Tıkladığın bağlantı zaman aşımına uğramış olabilir veya sayfayı sadece, senin dahil olmadığın bir hedef kitle görebiliyor olabilir.

Hasan Akçay
16. March 2016, 01:18 PM
Prof Bayindir'in sözünü ettigi ayetler
17:12 ve 10:5 olabilir.

Geceyi ve gündüzü iki delil kildik biz
ve gece delilini yok edip gündüzü aydinlik yaptik
ki
rabbinizin zenginliklerinden nasiplenin
ve yillarin sayisini bilin... 12:17

Bu ayetten anlasilan
YILLARIN SAYISI gündüzü aydinlatan günes sayesinde ortaya çiktigina göre
sözü edilen ve dolayisiyla geçerli olan YIL "günes yili"dir.

*

Günesi isik, ayi aydinlik yapandir o
ve yillarin sayisini bilin diye aya
inen dilimler ölçüverendir. 10:5

Ayin inen dilimlerinin ilki dolunaydir, örnegin şehru ramazân.
"Şehru ramazânlar"in sayisi günes yillarinin sayisina esittir.
Yillarin sayisini bilmek için kamerin inen dilimlerini o esitlik sayesinde kullanabiliriz.

bartsimpson
16. March 2016, 03:20 PM
Yani Hasan Bey.
Ayın dilimleri ve Şehru Ramazan hakkında konuşmak için hiçbir fırsatı kaçırmıyorsunuz.
Bravo.
Ben onu mu sordum? A be muhterem.

Hasan Akçay
16. March 2016, 04:17 PM
Haklisiniz ama videodaki açiklamanin konusu zaman kavramidir
ve bu, günes yiliyla kamerî aylar arasindaki iliskiye de bakiyor.

Bayindir'in
"GÜNDÜZ dedigimiz sey 24 saat vardir" demesinden anlasilan
profesör "gün"e GÜNDÜZ diyor.
Oysa 24 saat var olan, gündüz degil "gün"dür.

Bu kavramlar kutuplarda degisiyor mu?

Ayetlerde "Nehari gösteren kildik" denmesi
profesörün öne sürdügü gibi günes dogmasa da gündüz aydinliktir yani gösterir anlamina mi gelir
ya da "Günün yalnizca gündüz vakti aydinliktir, günün gece vakti karanliktir" anlamina mi?

Yani ne diyor
tam olarak anladigimdam emin degilim.

Konuyu
bildigim bir alana çekisim
her halde biraz da o yüzden.
Özür dilerim.

Siz ne anladiniz
Bayindir'in açiklamasindan:

Günesin dünyamizi aydinlatmasi
günes isinlarinin
dünyamizda bulunan gündüze çarpmasiyla olur.

Yani
gündüz dedigimiz sey
24 saat vardir.

Gece ve gündüz iki ayri varliktir.

Bizim
gündüz dedigimiz vakitte gündüz öne geçer,
gece dedigimiz vakitte gece öne geçer.

Ama gecenin bir göstergesi yoktur,
onun için kutup bölgesinde aydinlik geceler olur.

Ama gündüzün göstergesi vardir,
karanlik gündüzler olmaz
yani günes hiç dogmasa bile gündüzün aydinligini görebilirsiniz.

Gündüz apayri bir varliktir.

Simdi... bunu Kuran-i Kerim açik ve net bi sekilde söylüyor,
ven nehâre mubsiren. "Nehar"i mubsir kildik... yani MUBSiR gösteren demek.
"Nehari gösteren bir varlik kildik" diye çok sayida ayet var.

Geceyle gündüzün birer ayri varlik olduguna dair çok sayida ayet var
ve bunu ilk defa biz ortaya koymus olduk, biliyorsunuz.

Ve şu anda
dünyada bir çok ilim adami bu konudaki makalemizin bitmesini bekliyor,
Türkiye'dekiler de bizden utaniyorlamis.

Utanmaya devam etsinler... Çok iyi olur. Onlar da ögrenirler nasil olsa bir gün.

kuman
17. March 2016, 11:42 AM
Zaman mi bir ayettir yoksa gece ve gündüz mü?

Hasan Akçay
17. March 2016, 01:12 PM
Yalnizca GECE ve GÜNDÜZ degil
Allah'in yarattigi HERSEY
insanlara bir ayet.

Örnegin
ÖLÜ TOPRAK bir ayet (Yâsin 33).
Dolu gemide onlarin NESiLLERiNi TASIMAMIZ bir ayet (Yâsin 41).

Bu muhtevada AYET ne demek,
önce onu anlamak isterdim.

"Geceyi ve gündüzü insanlara iki ayet kildik" ifadesinden
uçuk kaçik çikarimlarda bulunmamak için.

bartsimpson
17. March 2016, 08:01 PM
Sanırım yaratılmış olan herşey AYET kavramının içine giriyor.
Ya da yaşadığımız uzay zamanda ömrü olan her şey.

bartsimpson
17. March 2016, 09:11 PM
Prof Bayındır'ın anlatımından, Gündüz ve Gece'den sanki canlı varlıklarmış gibi bahsettiği anlamını çıkardım.
Bu, bahsediği ayetlerin yorumundaki yada anlamındaki bir nüanstan mı kaynaklanıyor?
Yoksa bilimsel bir gerçekle kafa mı buluyor?
Dolayısı ile bizimle de kafa mı buluyor, yada hitab ettiği kitle ile mi?

kuman
17. March 2016, 10:40 PM
Ucuk k açık yanitlarda bulunmamak icin ki bu hasan akçay in yorumudur herhangi bir şey söylemiyorum hasan akçay konuşsun dinleyen dinler.

bartsimpson
18. March 2016, 03:50 AM
Kuman ayıp ediyorsun ama ne zaman açıklamalarına uçuk kaçık dedik bilader?

Hasan Akçay
18. March 2016, 05:26 AM
Bu da ilginç.

Benim "uçuk kaçik ÇIKARIM" dememe Kuman'in "uçuk kaçik yanit" anlami vermesini
"yanit"lamamaya karar vermistim ama ben de üzerime alinmistim.

*

Evet, çikarimda bulunmadan önce bi daha bi daha düsünmekte yarar var
çünkü "Geceyi ve gündüzü iki ayet kildik" ifadesindeki AYET nedir bilinmeksizin
o ifadeden yapilan çikarimlar uçuk kaçik olabilir.

Prof Bayindir'in çikarimlari o yüzden bana uçuk kaçik göründü
ama henüz çok erken.

Makale yaziyorlarmis,
tamamlayip yayinlasinlar önce.
Uçuk kaçik mi o zaman görülür.

Ama baska iletilerimde belirttigim tavrimi burda da belirteyim:

Prof Bayindir dahil ilahiyatçilari ve din adamlarini adam yerine koymaktan yana degilim
çünkü
kesin, o yüzden BASiT gerçeklere göre degil
kucaklarinda bulduklari ön kabullere göre hüküm veriyorlar.

*

Hemen ukala demeyin lütfen.
Örnek vereyim, onu okuyun önce.

Prof Bayindir videoya alinan bir açiklamasinda "kamerî yil"i savunuyor...
ve "Haram aylar yalnizca kamerî yilda var" diye övünerek yapiyor bunu.

Allah askina, KAMERî haram aylar neden yalnizca kamerî yilda olsunlar?

ADI üstünde "kamerî aylar"dir onlar
yani kamer nerdeyse orda, GÖKYÜZÜNDE,
hem de göklerin ve yerin Allah tarafindan yaratildigi günden beri...

Kamerî yil ise bazi insanlar tarafindan daha dün uyduruldu ve güzelim hicrî takvime musallat edildi.

Kullandiginiz yil
365 gün uzunlugundaki ŞEMSî YIL olsa da öylece ordadir kamerî aylar,
365 gün uzunlugundaki YILDIZ YILI olsa da,
365 gün uzunlugundaki KAMERî-ŞEMSî YIL olsa da.

Haram aylar ASIL
354 gün uzunlugundaki "kamerî yil"da yok
çünkü mevsim mevsim gezer kamerî yilin aylari, zaman kavramindan yoksundur, çakmadir.
GÖKYÜZÜNDEKi aylar ise vakten sabit. Onlarin içindedir gerçek erbeatun hurum (9:36).

bartsimpson
18. March 2016, 02:25 PM
Sn. Akçay sizden bir ricam var.

Konu bütünlüğünün bozulmaması ve takip edenlerin kafasının karışmaması için, iletilerinizdeki görüş ve eleştirilerinizi tartışılan konu ile ilgili olarak yapınız.

Saygılarımla.

kuman
20. March 2016, 11:41 AM
Yanlış anlaşıldım.

kuman
20. March 2016, 11:52 AM
Hasan bey ayet dediginiz şey Olgu, yada durum degil mi? Durum dedigim o an varsaydigimiz şey degilmidir.
Ölü toprak dediğimizde, toprağın her hangi bir canlılığa ev sahipliği edemeyeceği durumundan bbahsetmis olmuyormuyuz.
Yani ölü toprak bir durumdur, gece ve gündüz bir durumdur.
Her durum da bir ayettir.

Ayet ne demek anlayabilmissem eğer soru sormak istiyorum.

Dünyanın kendi çevresinde dönmesi sonucunda oluşan ve gece ile gündüz dedigimiz durumlar mi bir ayettir yoksa bunlarin nedeni olan dünyanın kendi ekseni cevresinde donmesi mi bir ayettir.

bartsimpson
20. March 2016, 03:30 PM
Bende anlamadım???
Ayet=Nedensellik ilkesi şeklinde bir bağlama mı gitmeye çalışıyorsunuz?
Yoksa?

(Not: Nedensellik, genel olarak nedensellik ilkesi olarak bilinen; olay ve olguların birbirine belirli bir şekilde bağlı olması, her şeyin bir nedeni olması ya da her şeyin bir nedene bağlanarak açıklanabilir olması ya da belli nedenlerin belirli sonuçları yaratacağı, aynı nedenlerin aynı koşullarda aynı sonuçları vereceği iddiasını içeren felsefe terimi.)