PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İslam anlayışı


ebu Maruf
1. January 2011, 02:46 PM
Rahman ve Rahim olan ALLAH ın ismi ile

Kuran-ı Kerim Rabbimizin bize Lütfettiği onu yaşamak ve hissetmek ve Rabbimizi daha iyi anlayabilmek,tanıyabilmek için en büyük nimetidir.
Muhahkak ki dinimizi anlayabilmek yaşayabilmek için sarılacağımız ilk kaynakdır.
Kuranı en iyi anlayanda islamı ve Rabbisini en iyi anlayandır.
Kuranda açık hükümleri olan ve başka ayetlerin tearuz etmediği bir çok mesele vardır bu durumda bunun üzerine kalbimiz mutmain olduğu zaman daha fazla kaynağa gereksinim duyulmaz.Lakin bir ayetten anladığımızla başka bir ayetten anladığımız arasında çelişki yada tezat olduğunu sandığımızda bu çelişki KURANIN değil bizim çelişkimizdir.
Bu çelişkiye cevap bulmak adına başka kaynaklardan istifade etmelidir.
Bu fenni ilim olur başka insanların bu mesele ile alakalı yorumu olur v.s v.s
Bu durumda yada hiç anlayamadığımız ayetlerin anlaşılması adına faydalanılan diğer kaynakları red edip sadece akıl kaynağı ile çıkan yorumların hepsi eksiklikleri çok fazlaca olan yorumlar olur.
Zira akıl bir şahsa değil bütün insanlara verilmiş nimettir.
Bu durumda diğer akılların yorumlarından faydalanmak başka kaynak olur.
Hatta yararlanmasa bile tek kaynak Kuran olmaz zira kendi akıl kaynağımızdanda faydalanıyoruzdur.

Miralay
1. January 2011, 02:56 PM
Selam ebu Maruf kardeşim.

Muhkem ayetlerde akıl yürütmeye,ya da başka kaynaklara gerek yoktur. Zira Kur'anda herşey apaçıktır.

Ancak müteşabih ayetlerde dediğiniz gibi olabilir.

Selametle

ebu Maruf
1. January 2011, 04:14 PM
Selam ebu Maruf kardeşim.

Muhkem ayetlerde akıl yürütmeye,ya da başka kaynaklara gerek yoktur. Zira Kur'anda herşey apaçıktır.

Ancak müteşabih ayetlerde dediğiniz gibi olabilir.

Selametle

ve Aleykümes-Selam ve Rahmetullahi ve Berekatuhu.
Dostum dikkat ettiysen zaten açık hükümler kısmında bende aynısını yazmıştım.Tekrar okumanı tavsiye ederim

Kuranda açık hükümleri olan ve başka ayetlerin tearuz etmediği bir çok mesele vardır bu durumda bunun üzerine kalbimiz mutmain olduğu zaman daha fazla kaynağa gereksinim duyulmaz
yukarıda bu şekilde açıklamıştım


selam ve dua ile