PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden Hanifler?


dost1
20. September 2008, 03:53 AM
Selamun Aleykum! Değerli Kardeşlerim!

الحنيفHaniyf sözcüğünün anlamını bilirsek bu sorunun da cevabını bulmuş oluruz diye düşünüyorum.

Bu sözcük, “ ح ن فHa-ne-fe” fiilinin ism-i fail kalıbıdır. “Hanefe” sözcüğü; “ayak dönmesi; iki ayağın başparmakları karşı karşıya gelecek şekilde dönmesi” anlamındadır. (Sözcüğün, ayak tabanının üste gelmesi anlamında olduğunu söyleyenler de vardır.) Sözcük daha sonra “hayırdan şerre, şerden hayıra dönme” anlamında kullanılır olmuştur. Zaman içerisinde bu sözcük, İbrahim peygamberin önemli bir niteliği olmuş, “şirkten tevhide yönelme” anlamında genelleşmiştir. Kur’an indiği dönemde Mekke’de İbrahim dinine mensup olanlara; dışarıdan Mekke’ye gelip hacc eden ve sünnet olanlara “hanif” denilirdi. Daha sonra bu sözcük “Müslim (Müslüman)” anlamında kullanılır oldu. (Lisanü’l Arab c.2, s. 629, 630 “hnf” mad.)

Biz, sözcüğün anlamı ile ilgili olan yukarıdaki açıklamaları dikkate alarak bu sözcüğün; “önceleri müşrik iken sonra müşrikliği bırakıp tevhide yönelen” şeklinde değil, “şirk koşmaksızın tevhide yönelen” şeklinde anlaşılması lâzım geldiği kanaatindeyiz. Nitekim aşağıdaki ayetten de bu anlaşılmaktadır:

Hacc; 30, 31:
… Allah’a yönelmişler olarak, O’na şirk koşanlar olmayarak o putlardan olan kirlilikten kaçının, yalan sözden de kaçının. Bilin ki, Allah’a ortak koşan kimse, gökten düşüp de kuşların kaptığı veya rüzgârın kendisini ıssız bir yere sürüklediği şey gibidir.

Kaynak:İşte Kur'an (Hakkı Yılmaz)

Hanif kelimesi geçen diğer ayetlere de buradan (http://www.hanifler.com/showthread.php?p=38#post38) bakılabilir.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.

TEBYİN
21. September 2008, 01:28 PM
Rabbim yüzünü sadece ve sadece kendile çevirenlerden eylesin,
Şirksiz iman imanın olgunlaşmış halidir, ne mutlu akledenlere..

HanifTürk
26. September 2008, 10:09 PM
Kur’an indiği dönemde Mekke’de İbrahim dinine mensup olanlara; dışarıdan Mekke’ye gelip hacc eden ve sünnet olanlara “hanif” denilirdi. Daha sonra bu sözcük “Müslim (Müslüman)” anlamında kullanılır oldu. (Lisanü’l Arab c.2, s. 629, 630 “hnf” mad.)

Dost kardeşim "Kur’an indiği dönemde Mekke’de İbrahim dinine mensup olanlara" ifadesi Ehli sünnet inanışından kalan bir yanlışlıktır çünkü eğer böyle bir topluluk olsa idi ALLAH Hz.Muhhammed"e ve ona inananlara Hanif olan İBrahimin dinine davet etmezdi Haniflik ile ilgili ayetleri tekrar incelerseniz bu inceliği sizde görebilirsiniz.

Ehli sünnet zalimleri Hanif imanı insanlardan gizlemek adına Bu dinin eskiden var olduğunu buna rağmen kur"an-ın geldiğini ve Kur"an-ın hanifliğin hükmünü kaldırdığını insanlara dikte ettirmek adına uydurdukları bir yalandır

Rum suresi ayet 30 iyi oku kardeşim ve diğer haniflik ayetlerini

Selamlar

msp1955
9. October 2008, 02:55 AM
Ehli sünnet zalimleri demekle kimleri kast ediyorsunuz.
Sünni müslümanlara zalim demek zulüm değilmi?.
Yaşar Nuri Öztürk gibi kuranla aldatmak nedir?.
Sizde islam açıklayıcıların yaptığını yapmıyormusunuz?.Tek kuran veya kuran merkezli deyipte.
Peygamber,hadis ve islam alimlerini inkar etmek yanlış değilmi?.
İbrahim Peygamberden sonra çok peygamber gelmiştir.Bunların hepsinin yolu yanlışta,sadece İbrahimin yolumu doğru?.
Haniflik denilen İbrahim yolunu kurandan öğrendiğinize göre.Hz.Muhammed ile ibrahim arasındaki peygamber ve getirdikleri nereye gitti?.
Fıkıh kitabında geçen sahih hükümler yanlış,Hadislerde yanlış.İse siz doğruları nerden aldınız?.Kurandan aldık diyorsanız.O alimlerde kurandan almadımı?.
Herkes ve bilhassa sünniler yanlışta sizmi doğrusunuz?.
Bu zulmü neden yapmak istiyorsunuz?.
Laikliği esas alıyorsunuz.Bu kurana aykırı ve şirktir.
Hüküm koyucu Allahdır,Yasası Kurandır.Kuranın dışında Yasa koymak küfür değilmi?.
Kardeşlik Bu değildir.
Görüşlerinizi asla kabul etmiyorum.

msp1955
9. October 2008, 03:01 AM
ŞİRK.
Nedir izah edermisiniz?.
Şirk sadece Allaha inanmıyorum demek değildir.
İmanda şirk.
Amelde şir.
İmanda şirk iman esaslarını zedelemektir.
Amelde şirk dili Allah derken.Firav gibi davranmaktır.
Kuranı yasa olarak kabul etmeyip,Laiksizmi kabul etmek şirktir.

msp1955
9. October 2008, 03:08 AM
Kendil ne demektir.
Yazınızda kendil geçmekte,izah edermisin?.
_____________
Rabbim yüzünü sadece ve sadece kendile çevirenlerden eylesin,
Şirksiz iman imanın olgunlaşmış halidir, ne mutlu akledenlere..
HanifTürk<<(Kendil) Nedemektir.
Yazınızda kendil geçmekte kendil ne demektir?.

ÖmerFurkan
9. October 2008, 08:27 AM
Kendil ne demektir.
Yazınızda kendil geçmekte,izah edermisin?.
_____________

HanifTürk<<(Kendil) Nedemektir.
Yazınızda kendil geçmekte kendil ne demektir?.

kendine yani Allah'a diyor...Son kez uyarıyorum.Beğendiğin sana güzel gelen forumlara git oraya bak..onlarla dost ol.

TEBYİN
9. October 2008, 09:47 AM
Ne güzel işte msp kardeş, demişsinki İbrahim Nebiden başkalarının yolu yanlış mı?
Değil elbette,
Öyleyse neden sadece Muhammed Nebi'nin hadislerine, sünnetlerine itibar ediyorsunuz,
Bana tüm nebilerin sünnetini getirin, başüstüne deyim,
Ama gördüğün gibi ayrımı alimleriniz ve siz yapıyorsunuz,
Demek ki, mesele Nebi sözlerinde değil, Nebilerin Tebliğ ettiklerinde,
Bir kere tefekkür ederek oku, Kur'an sana da yetecektir, buna inan

Barış
9. October 2008, 11:34 AM
Selam Msp,

Aklında ne var ne yoksa sayıp döküp, altına da görüşlerinizi asla kabul etmiyorum demişsin.

Kimse kimseye zorla birşey kabul ettiremez.
Kim görürse kendi yararına, kim körlük ederse kendi zararına.
Kimse kimsenin üzerinde zorba değil, bekçi değil.

Onun için sen de öncelikle bir meclise girildiğinde kendini tanıtman, selam etmen gerektiğini bil.

Memnun değilsen gelmek zorunda da değilsin.

Geldiysen de lütfen okuduğun konu başlığıyla ilgili kalmak üzere, karalamalara gitmeden düşüncelerini paylaş. Forumu bizle ilgili zanlarla doldurma.

Herşeye gözün kapalı muhalefet edip, ''siz'' diyerek herkese çeşitli zanlarda bulunacağına,
gözlerini kendine ve Kuran'a çevir.

ASLA diyerek kendini her türlü düşünceye kapattığına göre, burada bulunmanın anlamı nedir? Bari bunu sorgula, belki yararı olur. Beğenmediği yerde durmaz insan. Bu üslubun devam etmezse, daha hayırlı olur diye düşünüyorum.

kuranyeter
9. October 2008, 12:19 PM
selam.
neden ibrahimin yolu diğer resulleri örnek almıyoruz demiş arkadaş.

ibrahimden sonra gelen her resul ibrahimin milletini esas aldı muhammed resul de o milleti esas aldı yani esas alınan merkez ibrahimin milleti bizde direkt bu milleti esas aldığımız için muhammed ve ondan öncekilerin yolundan gitmiş oluyoruz.
yani sizin yaptığınız gibi muhammedi kabul görüp öncesini silmiyoruz öncesini sildiğinizin kanıtı ise islamın ilk şartı eğerki ahzap suresi 9 ayeti kavrayabilseydiniz bunun idrak edebilirdiniz.

ahazp suresinden sonra bakacağınız iki ayetide size vereyim bakara suresi 133 ve bakara suresi 170 o zaman ne kadar yanlış yolda olduğunuzu anlarsınız.

msp1955
9. October 2008, 01:21 PM
FİKRİMİ DE BEĞENİN DEMEDİM.
Bazı soruları ortaya sordum.İncindim.
Neyese ben incitenlerle oğraşmıyorrum.
Yine Ortaya soruyorum.
Madem İbraim peygamber ve milleti esastır.Madem merkez nokta İbrahimdir.Peki Kurandan niçin misal veriyorsunuz?.İbrahimin öğretileri,Kurandan başka yerde yoktur,Nerden öğrendiniz?.Kaynak nedir?.Kurandan bahsetmeden kaynak gösterebilirmisiniz?.İbrahim peygamberin kitabı nerede?.Yoksa hadis hükmünde bile olmayan sadece sözde kişilerin anlatmalarımı esas alınıyor?.
Kuran esassa,sadece tek kuransa.Kuranın eksiksiz olduğunu nasıl isbat edebilirsiniz?.Eksiksiz ve tevatir yoluyla gelmişse,Hadislri neden gelmesin?.Hadisler uyduruksa,Ayetlerde uyduruk değilmi?.
Kendi görüşüm ise Kur'an ve Kuranın öğretisi doğrultusunda İbrahimi tanıyoruz.Hz.Muhammedi ise Hadislerinden tanıyorum ve Kuranı ancak böyle anlarım.İslam alimleri ise zaten açık kapı bırakmamışlardır diyorum.Fuzuli tartışmak istemiyorum.Kanıt isterseniz.Kanıtlarım ayet ve hadislerden müteşekkil olur.Başka deliller geçerli değildir.

ÖmerFurkan
9. October 2008, 01:24 PM
FİKRİMİ DE BEĞENİN DEMEDİM.
Bazı soruları ortaya sordum.İncindim.
Neyese ben incitenlerle oğraşmıyorrum.
Yine Ortaya soruyorum.
Madem İbraim peygamber ve milleti esastır.Madem merkez nokta İbrahimdir.Peki Kurandan niçin misal veriyorsunuz?.İbrahimin öğretileri,Kurandan başka yerde yoktur,Nerden öğrendiniz?.Kaynak nedir?.Kurandan bahsetmeden kaynak gösterebilirmisiniz?.İbrahim peygamberin kitabı nerede?.Yoksa hadis hükmünde bile olmayan sadece sözde kişilerin anlatmalarımı esas alınıyor?.
Kuran esassa,sadece tek kuransa.Kuranın eksiksiz olduğunu nasıl isbat edebilirsiniz?.Eksiksiz ve tevatir yoluyla gelmişse,Hadislri neden gelmesin?.Hadisler uyduruksa,Ayetlerde uyduruk değilmi?.
Kendi görüşüm ise Kur'an ve Kuranın öğretisi doğrultusunda İbrahimi tanıyoruz.Hz.Muhammedi ise Hadislerinden tanıyorum ve Kuranı ancak böyle anlarım.İslam alimleri ise zaten açık kapı bırakmamışlardır diyorum.Fuzuli tartışmak istemiyorum.Kanıt isterseniz.Kanıtlarım ayet ve hadislerden müteşekkil olur.Başka deliller geçerli değildir.
Kuranın eksiksiz olduğunu nasıl isbat edebilirsiniz?.
demişsiniz:confused:

buradan ispat ediyorum.

Yeryüzünde hiç bir canlı ve iki kanadıyla uçan hiç bir kuş yoktur ki, sizin gibi ümmetler olmasın. Biz Kitap'ta hiç bir şeyi noksan bırakmadık, sonra onlar Rablerine toplanacaklardır.

EN'AM - 38

buyuruyor Alemlerin Rabbi

DAHADA KONUŞMA NE OLUR...SANA ACIRIM..TEVBE ET..

msp1955
9. October 2008, 01:34 PM
İbrahimin öğretileri tarihde kaldı.Son din hakdin İslamdır.Kuran esastır Başka din yoktur.Önceki peygamberlerde haktır ancak hükümleri geçerli değildir.
Kuran ve Sünnetten başka yol aramak küfürdür.

msp1955
9. October 2008, 01:41 PM
Kuranın eksiksiz olduğunu nasıl isbat edebilirsiniz?.
demişsiniz:confused:

buradan ispat ediyorum.

Yeryüzünde hiç bir canlı ve iki kanadıyla uçan hiç bir kuş yoktur ki, sizin gibi ümmetler olmasın. Biz Kitap'ta hiç bir şeyi noksan bırakmadık, sonra onlar Rablerine toplanacaklardır.

EN'AM - 38

buyuruyor Alemlerin Rabbi

DAHADA KONUŞMA NE OLUR...SANA ACIRIM..TEVBE ET..


O ayeti bende biliyorum ancak İbrhim as.Denildiğinde odak nokta orasıysa.Kuran ayetinden misal vermek yanlıştır.Kuran esassa O zaman diyecağım yoktur,siz haklısınız.zaten gerçek manada ibrahimin hak peygamber ve onun milleti öğretisi Kuranla sabittir.
Önemli olan.Kuran mütevatir olarak gelmiştir,inanıyorum.ancak Mütevatir olarak gelen nakiller uydurmaysa,örneğin hadisler uydurmaysa ,Ayetlerde uydurmadır,çünkü aynı sistemle geldir intikal ettiler.
Kuran sahihse sahih hadislerde sahihtir ve kuranı açıklarlar bunuda kabul etmek gerek.

TEBYİN
9. October 2008, 01:44 PM
Kur'andan başka yol küfür, amenna, ama, sünnetten başka yola küfür deyişinizin kanıtı nedir kardeş,
İmanın esaslarında Nebilere ve getirdiklerine iman vardır, getirdikleri de VAHY dir,
Allah kitabında sadece VAHYİ İNDİRDİĞİNİ VE KORUYACAĞINI vaad eder, gerisine iman size kalmış, edersenizde etmesenizde dininizi zarara sokmaz..

msp1955
9. October 2008, 06:05 PM
Kardeşim.
Hadisleri inkar eden kafir olur diye güceniyorsunuz.
Hakikatte hadisi inceleyip ben bu hadisi kabul etmiyorum demek küfür değildir.ama ben hadis kabul etmiyorum demek kavli resulü inkar olduğu için küfürdür.
İbni Abidin,sahih-mütevatir hadisi inkar eden kafir olur,dinden çıkar diyor.
Peygamber ve Hadis denilen söz ve yaşantısı inkar edilemez.Hadisler kısım kısımdır,hepsi aynı katagoride değildir.
İbrahim peygamber ise,kendisine on suhuf inmiştir.bunu Hadis öğretilerindende anlıyoruz.Tek Allah inancında olduğunuda Ayetlerden anlıyoruz.aslında Bütün peygamberler Tek Allah inancındadır.Hıristiyanlığa teslis sonradan sokulmuştur.
İbrahim peygamber veya ondan öncekiler,veya ondan sonrakiler,Lağv edilmiştir.lağv,olmasada ,Kuranın nazil olmasıyla yürürlükten kalkmıştır.geçerliliği kalmamıştır.
Yani nesh olmuştur.
Tek Kur'an'dan veya Haneflikten ben şunu anlıyorum.
İbrahim peygamber inancından ve getirilerinden başkası yoktur.Böyle düşünmek küfürdür.
iyi günler.
__________
Kur'andan başka yol küfür, amenna, ama, sünnetten başka yola küfür deyişinizin kanıtı nedir kardeş,
İmanın esaslarında Nebilere ve getirdiklerine iman vardır, getirdikleri de VAHY dir,
Allah kitabında sadece VAHYİ İNDİRDİĞİNİ VE KORUYACAĞINI vaad eder, gerisine iman size kalmış, edersenizde etmesenizde dininizi zarara sokmaz..

ÖmerFurkan
9. October 2008, 08:42 PM
Kardeşim.
Hadisleri inkar eden kafir olur diye güceniyorsunuz.
Hakikatte hadisi inceleyip ben bu hadisi kabul etmiyorum demek küfür değildir.ama ben hadis kabul etmiyorum demek kavli resulü inkar olduğu için küfürdür.
İbni Abidin,sahih-mütevatir hadisi inkar eden kafir olur,dinden çıkar diyor.
Peygamber ve Hadis denilen söz ve yaşantısı inkar edilemez.Hadisler kısım kısımdır,hepsi aynı katagoride değildir.
İbrahim peygamber ise,kendisine on suhuf inmiştir.bunu Hadis öğretilerindende anlıyoruz.Tek Allah inancında olduğunuda Ayetlerden anlıyoruz.aslında Bütün peygamberler Tek Allah inancındadır.Hıristiyanlığa teslis sonradan sokulmuştur.
İbrahim peygamber veya ondan öncekiler,veya ondan sonrakiler,Lağv edilmiştir.lağv,olmasada ,Kuranın nazil olmasıyla yürürlükten kalkmıştır.geçerliliği kalmamıştır.
Yani nesh olmuştur.
Tek Kur'an'dan veya Haneflikten ben şunu anlıyorum.
İbrahim peygamber inancından ve getirilerinden başkası yoktur.Böyle düşünmek küfürdür.
iyi günler.
__________



sana da iyi günler

TEBYİN
9. October 2008, 08:51 PM
İbni Abidin mi belirliyor senin küfrünü ya da imanını,
Bana ne abidininden kardeşim,
Bana Sahibimizden, Rabbimizden bahset, gerisini zaten çöpe atmışız, çöplüklerden kanıt mı olurmuş..

PİLOT
9. October 2008, 09:04 PM
selamlar,

Hanifdostlardan atılınca buraya dadanmış,forumu fazla kirlrtmeden attığınız için teşekkürler.

msp1955
22. October 2008, 09:59 AM
selam.
neden ibrahimin yolu diğer resulleri örnek almıyoruz demiş arkadaş.

ibrahimden sonra gelen her resul ibrahimin milletini esas aldı muhammed resul de o milleti esas aldı yani esas alınan merkez ibrahimin milleti bizde direkt bu milleti esas aldığımız için muhammed ve ondan öncekilerin yolundan gitmiş oluyoruz.
yani sizin yaptığınız gibi muhammedi kabul görüp öncesini silmiyoruz öncesini sildiğinizin kanıtı ise islamın ilk şartı eğerki ahzap suresi 9 ayeti kavrayabilseydiniz bunun idrak edebilirdiniz.

ahazp suresinden sonra bakacağınız iki ayetide size vereyim bakara suresi 133 ve bakara suresi 170 o zaman ne kadar yanlış yolda olduğunuzu anlarsınız.
Milletten maksat nedir?.
İbrahimin içinde bulunduğu millet ise,Onlar putperestti babası azede put yapardı ve puta tapardılar,Nemrutta halkı kendine taptırırdı.
İbrahim peygamber emri ilahi ile ,aklıynı kullanarak.Putlara tapmadı.tek Allaha inanmış oldu,tek yani hanif yolunu seçti.
Yook Milletten maksat ibrahimin inancıysa,Bütün peygamberler aynı inançtadır.
Bir insan hiç kitap sözü işitmesede,bir adada mahsur kalsada,Allahı bulup inanmak o kişi üzerine farzdır.ibrahim as.bunu yaptığı için hanifdir.
ibrahim müslümandır ama Kur'anî değildir.onun kurandan haberi yoktu.Kuranın haber verdiğine göre peygamberdir.Hadislerin haber verdiğine göre 10 sayfalık kitap kendisine verilmiştir.zaman içersinde oda kaybulmuştur.
İslam bir bütündür.Kuran,Hadis,icma ve fıkıh gibi kaynakları vardır,ne mutlu o kişilereki islamın bu hazinelerinden yararlanır.

msp1955
22. October 2008, 10:03 AM
(BAKARA suresi 120. ayet):

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

Dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır. De ki: Doğru yol, ancak Allah’ın yoludur. Sana gelen ilimden sonra onların arzularına uyacak olursan, andolsun ki, Allah’tan sana ne bir dost ne de bir yardımcı vardır.

(MÂİDE suresi 51. ayet):

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. Zira onlar birbirinin dostudurlar (birbirinin tarafını tutarlar). İçinizden onları dost tutanlar, onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna yol göstermez.
__________
Müslümanın müslümandan başka dostu yoktur.
(erreculü ala dini halilihi=Kişi sevdiğinin dini üzerindedir)
Halil sevgili demektir,İbrahim peygambere,Halilullah=Allah sevgilisi,demektir.

msp1955
22. October 2008, 10:22 AM
(BAKARA suresi 120. ayet):

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

Dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır. De ki: Doğru yol, ancak Allah’ın yoludur. Sana gelen ilimden sonra onların arzularına uyacak olursan, andolsun ki, Allah’tan sana ne bir dost ne de bir yardımcı vardır.

(MÂİDE suresi 51. ayet):

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. Zira onlar birbirinin dostudurlar (birbirinin tarafını tutarlar). İçinizden onları dost tutanlar, onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna yol göstermez.
__________
Müslümanın müslümandan başka dostu yoktur.
(erreculü ala dini halilihi=Kişi sevdiğinin dini üzerindedir)
Halil sevgili demektir,İbrahim peygambere,Halilullah=Allah sevgilisi,demektir.
________________
SÜNNETE GÖRE HAREKET ETMEK VACİP, ONU İNKAR KÜFÜRDÜR!

Eski ve yeni bütün İslam alimleri, hükümleri kesin isbat eden, helal ve haramı açıklayan muteber esasların:
"Önünden ve ardından kendisini iptal edecek bir kitab gelmeyecek olan ALLAH'ın KİTABI; kesinlikle boş yere konuşmayan, konuştuğu her şey vahiy olan Rasulullah'ın (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) SÜNNET'i ve ümmetin bütün alimlerinin İCMA'ı'' olduğuna ittifak etmişlerdir. İslam alimlerinin ihtilafı ancak diğer esaslardadır. Bunların en önemlisi KIYAS'tır. Alimlerinin çoğunluğuna göre muteber şartları yerine geldiği taktirde kıyas bir delildir. Bu dört esasın delilleri sayılamayacak kadar çok olup zikretmeyi gerektirmeyecek kadar meşhurdur.

Kişinin dini Bildiği kadardır.

Kişinin İmanı,İnandığı Kadardır.

Fazlasını ,islamî olarak yaşıyamaz.

EVVAB_İNSAN
22. October 2008, 12:50 PM
Selam saygıdeğer msp1955 kardeşim sorduğunuz soruyla konuyu biraz daha açmamıza yardımcı oldunuz şahsınıza teşekkür ederim. Yazdıklarınızdan anlıyorum ki bir çok arkadaşlarımız gibi sizde bizi anlamadan yargılayanlardansınız canınız sağ olsun RABBİMİZ bize yeter ama biz üzerimize düşeni yapalım taktir YÜCE ALLAH’IN dır. Aşağıda daha önce arkadaşlarımızın yapmış oldukları bir çalışmayı sunuyoruz.

Haniflik = Çekirdek İman

Ben Hanifliği hep çekirdek (öz/fıtrat) iman olarak tanımlamışımdır. ISLAM genel çerçeve ve ASIL olandır. Bu tanımlama/sıfatlar hep ISLAM dairesi içerisinde olup ALLAH'ın bizzat kendi yaptığı tanımlamadır. (Ayrıntı)

Allah haricinde kullar hiç bir zaman ISLAM kelimesinin önüne-arkasına, berisine-ötesine bir takım yakıştırma YAPAMAZ. Bu yapıldığı andan itibaren ISLAM dairesinden sapma olur. Ben çevremdekilere bunu anlatırken kullandığım teşbihi buraya da yazayım.

Islam'ı bir ATOMa benzetir isek; atom çekirdeği= Hanifliktir.........Ama atom bir bütün haldedir. Atomu çeşitli bahaneler altında parçalamaya kalkarsanız............?

وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي ءَادَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَى شَهِدْنَا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِينَ

7/172 Bir de Rabbin, Âdemoğullarından, bellerindeki zürriyetlerini alıp da onları kendi nefisleri üzerine şahit tutarak: "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" dediği vakit, "belê Rabb!imizsin, şahidiz" dediler. Kıyamet günü "Bizim bundan haberimiz yoktu." demeyesiniz diye (yapmıştık).

Yukarıdaki ayette "...bellerindeki zürriyet..."ten benim anladığım GENETİKtir. Yani bir inanç geninin olduğu ki geçen ana haber bülteninde adını anımsayamadığım yabancı bir bilim adamı "inanç geni"nin olduğunu bunu bulduğunu söylemişti. Şu anki verilerle durum böyle. Lakin ileriki yıllarda gen haritası tam çıkarılıp üzerinde daha detaylı çalıştıklarında tüm dünya belki de 7/172. ayetin mucizesinden bahsedecek. Aynen Hz. Süleyman'ın asasını yiyen dabbenin hal dili ile, cinlere: "Gaybı Allah'tan Başka Kimse Bilemez" Allah Kelamını ıspatladığı gibi. 7/172 için de bir canlı debelenecek belli.....

Yani: Aslında hiç bir Elçi gelmese dahi, Allah'ı bulup ona iman etmek için gerekli donanım Allah tarafından önceden verilmiştir. Bu yüzden ben Elçilerin gönderilişini Allah'ın insanlara Ekstradan bir Rahmeti Olarak algılıyorum. Nefsimizde öz benliğimizde olan Yaratıcı ve TEK olan Allah inancı(haniflik) var aslında ki Rabb'imiz bu yüzden buna FITRAT DINI diyor. Yani fıtratımızda doğalımızda bu var. Lakin bu var saf fıtrati imanı, Anne-baba, çevre ve kişisel özelliklerimiz unutturabiliyor hatta inkar ettirebiliyor. İşte SORGULAMA bundan dolayı hayati önem taşımaktadır. Yani bizde olanı bulmamız tahkik etmemiz gerekiyor. Taklidi iman, Allah'ın bizden istemediği bir inanç etme şekli değildir. Çünkü taklidin/taklitçiliğin köklerinde işin özünü bilmeme yatar.

Maalesef, Kur'andan bihaber olan müslümanlar, "hanif" kelimesini ilk duyduklarında ayrı bir din veya yeni bir akım sanıyor. Oysa Haniflik ayrı Islam ayrı diye iki ayrı din yok! Peki o halde neden haniflik(sıfır şirk) tanımı Kur'anda geçer. İslam'ı benimsendiği halde; müslüman anne ve babadan doğanlar islamı hazır çablon şeklinde onlardan, yani atalardan alıyor. Atalarınen azından islamın bazı temele/imani konularda yanılmış olabilecekleri düşünülmediğinden sorgulama gereği duyulmuyor. Ve böylece, kıldığı namazın Allah'ın bildirdiği tarzda bir namaz mı? şefaat edeceğine inandığı peygamberin geçekten şefaat dağıtan bir elçi mi olduğu, aldığı abdest, tuttuğu oruç, bekleyip güvendiği şefaat,.....vs Allah'ın Kitap'da belirttiği gibi midir? Değilse şirk var mıdır? yok mudur? tüm bunların bilincinde değildir. Bu haldeki bir müslümanın mürşidi doğal olarak Kur'an değildir. Kur'anın mürşitliği yerine; kendi hesabı/akıbeti meçhul imanı/niyeti/ilmi meçhul birinin mürşitliğini benimser. O halde elbette o müslüman İslam olmakla birlikte zamanda şirk içindesindir de! Çünkü müşrik olmanın en temel kuralı önce yeri-göğü yaratan Allah'ı bilmek, sonrada Allah'a isimleri/kişileri eş tutmak veya insanların bir takım sözlerini Allah'ın sözlerine tercih etmektir.

39/38- Andolsun ki onlara(müşriklere): "O gökleri ve yeri kim yarattı?" diye soracak olsan: Elbette "Allah!" diyeceklerdir. O halde gördünüz ya Allah'tan başka çağırdıklarınızı! Eğer Allah bana bir zarar vermek isterse, onlar O'nun zararını giderebilirler mi? Yahut bana bir rahmet dilerse, onlar O'nun rahmetini tutabilirler mi? De ki: "Allah, bana yeter." Tevekkül edenler, hep O'na dayanırlar.

29/61- Andolsun ki onlara, "Gökleri ve yeri yaratan, güneşi ve ayı buyruğu altında tutan kimdir?" diye sorsan "Allah" derler. O halde nasıl (haktan) çevrilip döndürülüyorlar?

39/3- İyi bil ki, halis din ancak Allah'ındır. O'ndan başka birtakım veliler tutanlar da şöyle demektedirler: "Biz onlara sadece bizi Allah'a daha çok yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz." Şüphe yok ki; Allah, onların aralarında ihtilaf edip durdukları şeyde hükmünü verecektir. Herhalde yalancı ve nankör olan kimseyi Allah hidayet etmez.

Özetle Hanif Olmak: Din adına yapılmış tüm söz ve davranışları Kur'anın hakemliğine sunmak onun süzgecinden/onayında geçirmek ve SADECE O'na boyun eğmektir. Çünkü bir Hanif Muslim yarın mahşerde neden sorumlu tutulacağını çok iyi bilir:

43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.

33/67 Ve dediler ki: «Rabbimiz, gerçekten biz, efendilerimize/sâdatlarımıza ve büyüklerimize tabi olduk, böylece onlar bizi yoldan saptırmış oldular.»

Bu yüzden Rabb'imiz de diyor ki: Hanif Olarak Yüzünüzü Din'e çevirin. Yani TAMAMEN ŞİRKTEN AYRIŞTIRILMIŞ OLARAK. İşte kırılma/ayrılma noktası...... Hanif Mü'minin SORGUSUZ iman edenden farkı ve ayrıldığı kısım.

Hatalar, yanlışlar ve kusurlar bize, doğrular sadece YÜCE ALLAH’A aittir.

Alıntı: http://www.kuranyolunda.com/Sayfa_Modul.asp?nedir=sayfa&id=3

YuSuFMiSaLi
26. October 2008, 10:19 AM
Selam msp1955 ,

Demişki ; diğer rasullerin hükümleri artık geçerli değil.

Farklı birşeymi bildirdiler ?
Hepsi Allaha ahirete inanmaya davet etti.
Sakınmayı , iyiliği ve güzel davranışı bildirdi.

Öncelikle diğer rasulleri Muhammed rasulden ayırt etmeni şiddetle kınıyorum.
İsa rasulü kullanıp şirk işleyenlerden en büyük farkımız bütün rasulleri bir tutmamızdır.
Onların birbirlerinden üstün özelliklerde gönderilmelerinin sebebi bulundukları ortam olamazmı...!
Ortama göre şekillendirilen rasullerin itaatte birbirlerinden farkı asla yoktur.
Hepsi bir olan allaha saf duru iman etti.!
Aksini iddia ediyorsan inandığın kitabından ispat et..!

Sevgi ile..

horasan
26. October 2008, 11:57 PM
-- İbrahim'in dini denmesinde ki sebep, arasında farkın olmamasıdır. Unutmayalım ki ''Allah katında din İslam'dır.''

ÖmerFurkan
26. October 2008, 11:58 PM
-- İbrahim'in dini denmesinde ki sebep, arasında farkın olmamasıdır. Unutmayalım ki ''Allah katında din İslam'dır.''

Allah Razı Olsun...

EVVAB_İNSAN
27. October 2008, 11:26 AM
-- İbrahim'in dini denmesinde ki sebep, arasında farkın olmamasıdır. Unutmayalım ki ''Allah katında din İslam'dır.''


Selam saygıdeğer HORASAN kardeşim, evvela hoşgeldin dileklerimi iletir, gelişinizin hayır ve hayırlara vesile olmasını ULU RABBIMDAN niyaz ederim.

Muhterem kardeşim konuya yaklaşımınızda hem fikiriz katkınız için teşekkür ederiz.

YÜCE ALLAH haricinde kullar hiç bir zaman İSLAM kelimesinin önüne-arkasına, berisine-ötesine bir takım yakıştırma YAPAMAZ. Bu yapıldığı andan itibaren İSLAM dairesinden sapma olur. YÜCE YARADANIMIZ, "ALLAH KATINDA DİN İSLAM" dır demiştir. Amenne ve saddakna işittik ve kabul ettik sizlerde şahit olunuz!

Selametle kalınız...

horasan
27. October 2008, 08:36 PM
-- Sayın Evvab_İnsan, ben Alevi İslam kelimesini kullandığım için sanırım bu açıklamayı yapma gereği duydunuz.

-- İslam her çağa ayak uyduracak bir dindir. Bu yüzden ''Allah katında din İslam'dır.'' Kuran-ı Azimüşan'a dikkat edin; bir ayetin bazen 7 bazen 70 yorumu vardır. Ki kuran-ı Azimüşan'ın sırlarına hala erilemeyen ayetlerde mevcuttur.. Bunun örneklerini sizlere gösterebilirim..

-- Bakın; bir ayette geçer ''Hırsızlık yapanın ellerini ve ayaklarını ibret olsun diye kesin''

Bu ayeti İslam olduğunu iddia eden ülkelerde bakın nasıl uyguluyorlar. İnsanların çocuk, yaşlı demeden diri diri ellerini ve ayaklarını kesmektedirler. Bu yoruma ne denir ? Biz; Arap (Emevi) anlayışı diyoruz.

-- Böyle yorumlamış İslam olduğunu iddia eden ülkeler. Gücünüz yetiyorsa bu yorumu değiştirtin. Böyle bir anlayış yok diyebilir misiniz ? Doğru veya yanlış orası ayrı bir mevzudur.

-- Alevi İslam yani Türklerin ; Hacı Bektaşların, Mevlanaların, Yunus Emrelerin, Pir Sultan Abdalların Kuran-ı Azimüşan'ı yorumlamasında böyle bir uygulama yoktur.. İnsanca muamele edilerek sorunun kökenine inerler.. Sorgularlar, çözüm önerileri üretirler. Sonuçta ona yardım edilir. Çünkü bir fiilin işlenmesinde belli bir sebep vardır. Onun ellerini ve ayaklarını hırsızlıktan kestik derler..

-- Hanifi, Hambeli, Şafii uygulamalarını az çok biliyorum. Birinde vacip olan diğerinde farz olabiliyor. Birinde haarm kılınan diğerinde helal kılınabiliyor.

Peygamberin Mezhebi Dört mü İdi
Hanifi Şafii Nikahını mı Kıydı
Yoksa İmam-ı Maliki Hambeli miydi
Ehlibeyt Mezhebe Var Biyatımız..

Aşık İbreti..

nuh
16. February 2009, 07:52 PM
bakara 113. Hepsi de kitabı okumakta oldukları halde Yahudiler: Hıristiyanlar doğru yolda değillerdir, dediler. Hıristiyanlar da: Yahudiler doğru yolda değillerdir, dediler. (Kitabı) bilmeyenler de birbirleri hakkında tıpkı onların söylediklerini söylediler. Allah, ihtilâfa düştükleri hususlarda kıyamet günü onlar hakkında hükmünü verecektir.213. İnsanlar bir tek ümmet idi. Sonra Allah, müjdeleyici ve uyarıcı olarak peygamberleri gönderdi. İnsanlar arasında, anlaşmazlığa düştükleri hususlarda hüküm vermeleri için, onlarla beraber hak yolu gösteren kitapları da gönderdi. Ancak kendilerine kitap verilenler, apaçık deliller geldikten sonra, aralarındaki kıskançlıktan ötürü dinde anlaşmazlığa düştüler. Bunun üzerine Allah iman edenlere, üzerinde ihtilafa düştükleri gerçeği izniyle gösterdi. Allah dilediğini doğru yola iletir 136. «Biz, Allah'a ve bize indirilene; İbrahim, İsmail, İshak, Ya'kub ve esbâta indirilene, Musa ve İsa'ya verilenlerle Rableri tarafından diğer peygamberlere verilenlere, onlardan hiçbiri arasında fark gözetmeksizin inandık ve biz sadece Allah'a teslim olduk» deyin132. Bunu İbrahim de kendi oğullarına vasiyet etti, Ya'kub da, "Oğullarım! Allah sizin için bu dini (İslâm'ı) seçti. O halde sadece müslümanlar olarak ölünüz" (dediler120. Dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır. De ki: Doğru yol, ancak Allah'ın yoludur. Sana gelen ilimden sonra onların arzularına uyacak olursan, andolsun ki, Allah'tan sana ne bir dost ne de bir yardımcı vardır. 134. Onlar bir ümmetti, gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz onların yaptıklarından sorguya çekilmezsiniz99. Andolsun ki sana apaçık âyetler indirdik. (Ey Muhammed!) Onları ancak fasıklar inkâr eder. maide 44. Biz, içinde doğruya rehberlik ve nur olduğu halde Tevrat'ı indirdik. Kendilerini (Allah'a) vermiş peygamberler onunla yahudilere hükmederlerdi. Allah'ın Kitab'ını korumaları kendilerinden istendiği için Rablerine teslim olmuş zâhidler ve bilginler de (onunla hükmederlerdi). Hepsi ona (hak olduğuna) şahitlerdi. Şu halde (Ey yahudiler ve hakimler!) İnsanlardan korkmayın, benden korkun. Âyetlerimi az bir bedel karşılığında satmayın. Kim Allah'ın indirdiği (hükümler) ile hükmetmezse işte onlar kâfirlerin ta kendileridir. 47. İncil'e inananlar, Allah'ın onda indirdiği (hükümler) ile hükmetsinler. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar fâsıklardır49. (Sana şu talîmatı verdik): Aralarında Allah'ın indirdiği ile hükmet ve onların arzularına uyma. Allah'ın sana indirdiği hükümlerin bir kısmından seni saptırmamalarına dikkat et. Eğer (hükümden) yüz çevirirlerse bil ki (bununla) Allah ancak, günahlarının bir kısmını onların başına belâ etmek ister. İnsanların birçoğu da zaten yoldan çıkmışlardır.

karmati
28. March 2009, 01:28 PM
İbrahimin öğretileri tarihde kaldı.Son din hakdin İslamdır.Kuran esastır Başka din yoktur.Önceki peygamberlerde haktır ancak hükümleri geçerli değildir.
Kuran ve Sünnetten başka yol aramak küfürdür.

son din hak din islamdır buna ne şüphe..

islam dini kendinden önceki dinlerin en gelişmiş versiyonudur bunuda kabul ediyoruz.

islamda, eski dinler gibi allahın insanlara mesajıdır ve allahın mesajları öz olarak aynıdır..

fakat burda masaya yatırmamız gereken konu bence bu değildir.

diğer dinler nasılki yazıya dökülürken süreç içinde çarpıtıldı acaba yazılı kuranda bu çarpıtmadan nasibini aldımı..

çünkü bizim islamla ilgili en temel kitabımız kurandır.şayet kuran değiştirildi çarpıtıldı ise gerçekten işimiz zorlaşır..

islamda önceki dinlerin yazılı kaynakları dönemin egemenlerince kurgulanmış sistemlere uygun hale getirildi..

yani o sömürü sisteminin devam edebilmesi için afyonlanmış sömürüyü kabullenen insanlara ihtiyaç vardı,

halbuki dinlerin çıkışına bakarsanız sömürüye ve zulme isyandır.

yani din öyle bir çarpıtılmalıki egemenlerin sistemlerine zarar vermek yerine o sistemlerin koruyucusu haline gelmeli..

işte son din islam ve onun yazılı kaynaklarını bu çerçevede yeniden tartışmaya açmalıyız diye düşünüyorum


saygılar

nuh
3. July 2009, 10:23 AM
(Maide)79. Onlar, işledikleri kötülükten, birbirini vazgeçirmeye çalışmazlardı. Andolsun yaptıkları ne kötüdür!(Kehf)27. Rabbinin Kitabı'ndan sana vahyedileni oku. Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur. O'ndan başka bir sığınak da bulamazsın. 54. Hakikaten biz bu Kur'an'da insanlar için her türlü misali sayıp dökmüşüzdür. Fakat tartışmaya en çok düşkün varlık insandır. 104. Bunlar; iyi işler yaptıklarını sandıkları halde, dünya hayatında çabaları boşa giden kimselerdir.(İsra) 14. Kitabını oku! Bugün sana hesap sorucu olarak kendi nefsin yeter.

HanifTürk
20. July 2009, 08:24 PM
O ayeti bende biliyorum ancak İbrhim as.Denildiğinde odak nokta orasıysa.Kuran ayetinden misal vermek yanlıştır.Kuran esassa O zaman diyecağım yoktur,siz haklısınız.zaten gerçek manada ibrahimin hak peygamber ve onun milleti öğretisi Kuranla sabittir.
Önemli olan.Kuran mütevatir olarak gelmiştir,inanıyorum.ancak Mütevatir olarak gelen nakiller uydurmaysa,örneğin hadisler uydurmaysa ,Ayetlerde uydurmadır,çünkü aynı sistemle geldir intikal ettiler.
Kuran sahihse sahih hadislerde sahihtir ve kuranı açıklarlar bunuda kabul etmek gerek.


Asla Kur"an ile hadisler aynı şekilde gelmemiştir bizlere Hadisler Muhammed Resul zamanında hatta reşid halifeler zamanında bile kitap haline getirilmemişlerken Kur"an Muhammed Resulun sağlığında Kitap haline getirilmiştir öyle uydurmacı zalim ehli sünnetin iddia ettiği gibi Muhammed resul öldükten sonra parça parça olan her biri ayrı yerlerde ayrı ayrı kişilerde bulunan ayetlerin yazılı olduğu tahta deri taş parçalarının toplanıp bir araya getirilmesi bir yalandır ALLAH kur"anı Kur"anda anlatırken o pak ve temiz sahifelerdedir derken Kur"anın taş tahta deride değil temiz sayfalarda olduğunu belirtmiş ayrıcada Başka bir ayetinde onu indirmekte toplatmakta bize aittir diyerek Kur^"anın muhammed Resul ölmeden önce kitap olarak elimizde mevcut olduğunu bildirmiştir Bu sebeple Hadislere itiraz etmek Kur"anı itiraz etmeyi asla getirmez çünkü aynı yoldan asla gelmemişlerdir Kur"anı rabbimiz korumayı vaad ederken hadisler için bu söz konusu değildir

nuh
23. July 2009, 03:58 PM
(Bakara)11. Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, Biz ancak ıslah edicileriz derler.(Enfal) 2. Müminler ancak, Allah anıldığı zaman yürekleri titreyen, kendilerine Allah'ın âyetleri okunduğunda imanlarını artıran ve yalnız Rablerine dayanıp güvenen kimselerdir.(Rum) 29. Gel gör ki haksızlık edenler, bilgisizce kötü arzularına uydular. Allah'ın saptırdığını kim doğru yola eriştirebilir? Onlar için herhangi bir yardımcı yoktur. 59. İşte bilmeyenlerin hakkı tanımayanların kalplerini Allah böylece mühürler. 45. Zira Allah, iman edip iyi işler yapanlara kendi lütfundan karşılık verecektir. Şüphesiz O, kâfirleri sevmez

Ali Rıza Borazan
17. November 2009, 12:31 PM
Kuran Asırlardır. Oturulup masaya yatırılmamış, Elbette her kafadan biir ses gelmesi gayat doğaldır. İçinizde Ben kuranın düşmanıyım diyeni görmedim. Allah hepinizden iyi niyetli ve doğruyu yakalamak için uğraşıp da yanlış söyleyen ve yanlış yapanlardan da razı olsun. Şu anda Toplumlarda kuran, Abdestsiz dokunulmaz. O göbek üstünden aşağı indirilmez. Onunu alimler anlar, inancına sahip olan toplumun elbette anlaması beklenemez. Allah bir insan bataklığa girip de çıkmak için çaba göstermeyeni Allah o bataklıktan çıkarmam diyor. Kuranı anlamak için açıp okumayan topluma allah zorla kuran okuyup anlatmaz. Önce doğru veya yanlış insanın kendisi anlamak için gayret göstermediği sürece Kuran anlaşılmaz taklit olur taklitcilik de eroğinin insanı kendisine bağlı kıldığı gibi insanı din öğrendiği yere bağlı kılar. Bize gelen bilgileri Dinleme ve öz saf bir yolla akıl süzgecinden geçirerek vahiy terazisinde tartmaktır haniflik. yoksa her peygamber bir hanifti. Kuranın insanları hanif dinine yönlendirmesi Bütün dünyadaki insanlar müşrik olsa herkes sen tevhide giderken kınasa ve seni öldürmek için harekete geçse O Allahı bulup onun yol göstericiliğinde. yol yürümektir. İşte İbrahim tek başına bir ümmet olduğu için onu örnek vermiştir. Yoksa diğer peygamberle oun arasında bir fark yok. selam ve saygılarımla.

Ali Rıza Borazan
19. November 2009, 12:51 PM
Burada yazı yazan ve düşünen kardeşlerime söylüyorum. Aslında hepinizin şahsen tertemiz doğru bir anlayışın ortaya çıkarılması gayreti içerisinde olduğunuzu biliyorum. bu herşeyden önce doğru olan dinin yakalanmasının birinci şartıdır. İkinci şartı ise hangi konuda bir bilgi edinilecekse belgeler ışığında detaylı bir inceleme yapmaktır. üçüncü şık çelişkisiz bir anlayışı gerçekleştirmektir. Güçlü bir mantık ölçüsü içerisinde aklı kulanarak muhakeme edip doğru bir anlayışı yakalamaktır. İman edenler için Kuran Gerçekten yol gösterici olan bir kitaptır. Bu Kitabın da ne söylediğine değil ne söylemek istediğini yakalamak gerekmektedir. Onun İçin kuranın ne söylediğini yakalamak için bilmek uzmanlaşmak gerekiyor. İşte Kurandaki ayetlerden müteşabih olanları bu insanlar anlayabilir.
evet kuran açık anlaşılşır bir kitap ama anlamak isteyenlere anlaşılır bir kitap o konuda kendisini yoranlara açıktır. Yoksa herkes kuranı okuduğu zaman doğru anlayabilseydi Bu kadar kuran anşlayışında farklı yorumlar olmazdı. Okumak, düşünüp akletmek. ve doğru bir karara varmak. selam ve sevgşilerimi sunuyorum.
[email protected]
kuranianlamametodu.blogspot.com

Ali Rıza Borazan
19. November 2009, 01:05 PM
Hanif türk kardeşimiz güzel söylemiş diline sağlık . Yalnız Kuranı Allah biz indirdik onu koruyacak olan da biziz ifadesini kullanırken Allah insanlar eliyle şartlar müsait olnca korunmuştur. Yoksa o zaman tevrat incil diğer semavi kitapları da allah indirdi onlar neden korunmadı sorusuna cevap veremeyiz. evet Zaten peygamber kuranı söylemiş ve yaşamıştır. Eğer o bir şey söylemişse O zaten kuranda vardır eğer onun söyledikleri kurandan değilse o zaman Allah onun hesabını görür.69/44,45,46. Her peygamberimizin sözü ve yaşadığı kuranda varsa ki vardır. o zaman hadislerle yol aramak safdillik olur. uydurmalarla doğru olanlar arasında ayırım yapamayız. ve içinden de çıkamayız bu gün islam toplumunun düştüğü tefrika bundan kaynaklanmaktadır.

hiiic
3. September 2011, 05:43 PM
Kurandan başka bir kaynak arama DİN DIŞI hatta HARAMDIR...

Çünkü Kuranda başka kaynklara başvurmak, özellikle peygamberden sonra ne olduğu belli olmayan delilsiz sözleri dine lanse etmek HARAMDIR VEBALDİR...

Kim Kuranı bırakıp sünnet, fıkıh bilmem ne diye kaynak ararsa, Bizzat Allahın emrini çiğnemiş olup küfre düşme tehlikesiyle başbala kalmıştır...

İster kabul edin ister etmeyin bir çok müslüman ne yazıkki ayet çiğneyerek küfre düşmüştür.


Ankebût / 51
Kendilerine okunmakta olan Kitab'ı sana indirmemiz onlara yetmemiş mi? Elbette iman eden bir kavim için onda rahmet ve ibret vardır.

Yukarıdaki ayet gereği, iman eden toplumlar Kuranı kullanırken, yoldan çıkmış sapıklar Kuran dışı kaynaklara sarılır.

Peki kurandan başka hakem mi arıyorsunuz? Hayır hayır, onlar Kuranın Allah kelamı olduğuna tam olarak inanamamış kimseler, Onlar Kuranın değerini de kavrayamamış beyinsizlerdir...

En’âm 114
(De ki): Allah'dan başka bir hakem mi arayacağım? Halbuki size Kitab'ı açık olarak indiren O'dur. Kendilerine kitap verdiğimiz kimseler, Kur'an'ın gerçekten Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. Sakın şüpheye düşenlerden olma!


dini bozuk bu güzel dini oyuncak gibi saçma sapan hurafelerle dolduranlara yazıklar olsun. Artık bırakın şu uydurma hadis işini de Allahın emrettiği üzere Kurana yönelin. Hala bilmeden düşünmeden hurafeyi yalanı dolanı savunmayın!!!... Ayet inkar ediyorsunuz, hep hadise yönelseniz kaç yazar??

merdem
19. July 2013, 10:46 PM
KAYA bey düpedüz Hanifleri de sapiklar sinifina soktu :mad:

Bilhassa bu ayeti örnek göstermesi:

Ali-İmran-67: İbrahim; ne Yahudi idi ne de Nasrânî idi Ve lakin Hanif müslim idi ve müşriklerden olmadı.


Hallo, biz neyiz acaba

Üzüldüm dogrusu bu satirlari okurken. ISTE KURAN diyerek misal verilmesi beni gercekten sasirtti. Ki Hakki Yilmaz Kardesimiz kendisini adamistir Kur'an'in tekrar eller üstünde tutulmasina. Hic bir cikari da yok, meallerinin yanisira tüm yazilarini da internette okuyucularina bedava sunuyor.



Aydin bildiklerimiz bir kandil kadar isik veremiyecek iseler, hic olmazsa insanlari sasirtma yollarina bas vurmasinlar böyle yorumlariyla.

****

ALLAH’A YALANCI MI DEMEK İSTİYORSUNUZ? \ Yavuz KAYA

Kur’an apaçık bir kitaptır. Ve Onu Rahman olan Allah c.c. kendisi açıklamıştır.

HUD-(1-3) /–. Elif, Lam, Ra. Bu Kitap, hâkim ve haberdar olan Allah tarafından, Allah’tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayetleri kesin kılınmış, sonra da uzun uzadıya açıklanmış bir Kitap’dır. Ben size, O’nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeciyim. Rabbinizden mağfiret dileyin ve O’na tövbe edin ki, belli bir süreye kadar sizi güzelce geçindirsin ve her fazilet sahibine faziletinin karşılığını versin. Eğer yüz çevirirseniz o zaman ben doğrusu hakkınızda büyük günün azabından korkarım. Allah c.c. beyanı kendisinin açıkladığını belirtmesine rağmen ta Resulün vefatı ertesinden başlayarak türlü akımlar aracılığı ile yeniden bir din inşaa edilme gayretleri süregelmiştir. Oysaki Allah c.c. insanı ilk yarattığı günden itibaren kelimeleri kendi aracılığı ile öğrenebileceğini ve ancak kendi bildirdikleri ile kurtuluşa erilebilineceğini belirtmiştir. BAKARA-37-Derken Âdem Rabbinden birtakım kelimeler aldı, (onlarla tövbe etti. O da) tövbesini kabul etti. Muhakkak O, tövbeyi çok kabul eden, çok esirgeyendir.

Peki, o zaman Kur’an bu kadar açıkken ve de yapılacaklar Allah c.c. tarafından şekillendiriliyorken birilerinin bu gayreti neden?

ZUHRUF-2 -Apaçık Kitab’a andolsun ki….. Diye yeminle başlayan bir Yaratıcı…

Din aklı olan ile muhatap olur. Akleden Allah c.c. açıklayıp indirdim dediği, bu kitap apaçıktır dediği ve benim ayetlerimdir dedikten sonra.. Âdemoğluna zulmeder mi? Ondan başka teviller yapın, ben size bilmece sordum bulun bakalım der mi? Haşa… Ama maalesef, bugün aşağıda sıralanan konularda o kadar hummalı bir çalışma yürütülmektedir ki; bunu ne ile ifade edebilirler doğrusu kendileri dahi bunun farkında değillerdir.. Aslında Müslüman olduğunu iddia edenleri dört kısma ayırırsak sanırım yanlış bir kategori ayrımı yapmamış oluruz.

Birinci Grup: Gelenekçiler

İkinci Grup: Rivayet, hikâye ve nakilciler

Üçüncü Grup: Akli ve mantık kuramcıları

Dördüncü Grup: İtirazsız İtaat edenler

Birinci gruptakiler dededen kalma düşünceler ile din algısı olan ibadet ve itaat konusunda kişi ile yaratıcı arasında bir sözleşme olduğunu, kişinin iyi bir insan olduktan sonra yaratıcı tarafından hoş görülebileceğini ve de merhamet nazarında kalacaklarını düşünen tüm din mensuplarının Allah c.c.’a inanmaları hasebi ile cennete gireceklerine inanan, ibadetleri sadece belirli zaman aralığına sığdıranlardır…. Bu grup daima etkilenen konumundadır…

İkinci grup, birinci gruba göre ilim ve bilgi sahibi, devamlı okuyan, araştıran, yaşayan… Ancak bu grup mensupları dinin Allah c.c. katında ancak ve ancak birilerinin himayesi altında kalınarak sağlamlaştırılabileceklerini savunurlar. Kendi anlayışları gereği, bazı zatlara Allah c.c. dostu makamı kendi elleri ile verilerek onların bazı ulvi ve de insanüstü vasıfları olduğunu düşünürler. Misalen onların gaybı bilebileceğine, insanlar üzerinde tasarruflarda bulunabilineceğine, şefaat edebileceklerine, Allah ile konuşabildiklerine… gibi gibi… Ancak Kur’an ayetleri bunun tam tersini söylüyor denilince verilen tek cevap şu olur “Allah c.c. istese yapamaz mı? “Bu grup ilmi konuda gerçekten zirve durumdadır. Ancak bir o kadar rivayet, hikâye ve nakli bilgi hastasıdırlar… Yalan yanlış ne kadar içinde Allah c.c. ve Resul geçen konu ve haber varsa sahih diye kabul ederler..

Üçüncü grup, bu grup, “SADECE KUR’AN” sloganı ile ortaya çıkmıştır. Kendilerine Kur’an da geçen ve Müslüman’ın bir özelliği olan HANİF adını veren bu grup, Hanif olma özelliğini bir din olarak ortaya koymaya çalışmaktadırlar. Hâlbuki Allah c.c. beyanında..

Ali-İmran-67: İbrahim; ne Yahudi idi ne de Nasrânî idi Ve lakin Hanif müslim idi ve müşriklerden olmadı.

Buyurarak Müslümanlığın bir özelliği olduğunu söyler. Bu grup, kendini kurtulmuşlardanız diye bilirler. Kendi akli ve mantık çalışmalarını Kur’an tevillerini ve çıkarımlarını İŞTE KUR’AN diye pazara sürerler. Aşağıda sıralanan konuları “SADECE KUR’AN” diyerek tartışma konusu ederler. Oysa Allah c.c. buyurur ki; ZUHRUF-2 -Apaçık Kitab’a andolsun ki….. O halde neden;

Salat,

Savm,

Hacc,

Zekât,

İnfak,

Temizlik,

Örtünme,

Cinn,

İblis,

Şeytan,

Melek,

Cibril,

Cennet,

Cehennem,

…….

…….

…….

Gibi kavramlar üzerinden tartışmalar açılıyor.. Düşünen ve akleden bir insan ZUHRUF-2 -Apaçık Kitab’a andolsun ki….. Ayetine binaen bu kitapta Allah c.c. ne demek istediğini elbette anlar. Ama bu kadar kavram kargaşası oluşturmak şu iddiayı ortaya atmak olur.. ALLAH c.c. KULLARINA BİLMECE SORDU VE ÇÖZMESİNİ İSTİYOR. Hayır, Allah c.c. ayetlerini kendisi zaten açıklamıştır ve açıktır.. Ve nettir.. Ve akledene hitap eder…

HUD-(1-3) /–. Elif, Lam, Ra. Bu Kitap, hâkim ve haberdar olan Allah tarafından, Allah’tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayetleri kesin kılınmış, sonra da uzun uzadıya açıklanmış bir Kitap’dır. Ben size, O’nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeciyim. Rabbinizden mağfiret dileyin ve O’na Tevbe edin ki, belli bir süreye kadar sizi güzelce geçindirsin ve her fazilet sahibine faziletinin karşılığını versin. Eğer yüz çevirirseniz o zaman ben doğrusu hakkınızda büyük günün azabından korkarım.

Kalplerinde hastalık olanlar Allah c.c. ayetlerinin altında başka mana veya sebepler aramaya başlarlar. Resulün örnekliğini ve de yaşamını bir kalemde silerler. Gelen sahih rivayet dahi olsa Kur’an ayeti değilse reddederiz diyenler ne hikmet ise inkârlarında yine o rivayetlerden deliller sunarlar. Allah c.c. açıkça ortaya koyduğunu.. Aslında bununla şu murad ediliyor demek sureti ile akılları karıştırmak ve de yeni dinlerine ümmet kazandırmak isterler. Havarileri vasıtası ile ortaya döktükleri iftira, tevil, karalama ve de her türlü argümanı kullanmaktan çekinmeyen bu grup… Nasıl olurda SADECE KUR’AN diyerek Kur’an dışı kaynaklardan nemalanırlar.. Misalen CİNN konusunda Allah c.c. apaçık ayetler ortaya koymuşken hala bunu saklı, gizli vs… mantığı ile ortaya sürmek samimi olmadıklarına açık delildir. ALLAH c.c BİLMECE SORMAMIŞTIR. ALLAH c.c. BEYANINDA DER Kİ;

ZUHRUF SURESİ 2. AYET: Apaçık Kitab’a andolsun ki

YUSUF SURESİ 1. AYET: Elif. Lâm. Râ. Bunlar, apaçık Kitab’ın ayetleridir.

BAKARA SURESİ 99. AYET: Andolsun, sana apaçık ayetler indirdik, onları yoldan çıkmışlardan başkası inkâr etmez.

YUNUS SURESİ 15. AYET: Onlara ayetlerimiz açık açık okunduğu zaman (öldükten sonra) bize kavuşmayı beklemeyenler: Ya bundan başka bir Kur’an getir veya bunu değiştir! dediler. De ki: Onu kendiliğimden değiştirmem benim için olacak şey değildir. Ben, bana vahyolunandan başkasına uymam. Çünkü Rabbime isyan edersem elbette büyük günün azabından korkarım.

HİCR SURESİ 1. AYET: Elif. Lâm. Râ. Bunlar Kitab’ın ve apaçık bir Kur’an’ın ayetleridir.

MERYEM SURESİ 73. AYET: Onlara açık açık ayetlerimiz okunduğu zaman, inkâr edenler, inananlar için “İki topluluktan hangisinin makamı daha hayırlı, meclisi (mevkii) daha güzeldir?” derler.

HAC SURESİ 16. AYET: İşte biz onu (Kur’an’ı) apaçık ayetler olarak indirdik; şüphesiz Allah, dilediğini hidayete yöneltir.

HAC SURESİ 72. AYET: Kendilerine apaçık ayetlerimiz okunduğu zaman kâfirlerin yüzlerinde hoşnutsuzluk belirdiğini anlarsın. Neredeyse kendilerine ayetlerimizi okuyanların üzerine saldıracaklar. De ki: “Size bundan (bu öfkeli durumunuzdan) daha kötü bir şey haber vereyim mi? Varacağınız ateş! Allah onu kâfirlere vadetmiştir. Ne kötü sonuçtur (o)!

NUR SURESİ 1. AYET: Bu indirdiğimiz ve uygulanmasını farz kıldığımız bir suredir. Düşünüp öğüt almanız için onda açık açık ayetler indirdik.

NEML SURESİ 1. AYET: Ta, sin. Bunlar Kur’an’ın ve apaçık olan kitabın ayetleridir.

KASAS SURESİ 2. AYET: Bunlar, apaçık Kitab’ın ayetleridir.

ANKEBUT SURESİ 49. AYET: Hayır, o, kendilerine ilim verilenlerin göğüslerinde apaçık olan ayetlerdir. Zulmedenlerden başkası, bizim ayetlerimizi inkâr etmez.

YASİN SURESİ 69. AYET: Biz ona (Peygamber’e) şiir öğretmedik. Zaten ona yaraşmazdı da. Onun söyledikleri, ancak Allah’tan gelmiş bir öğüt ve apaçık bir Kur’an’dır.

DUHAN SURESİ 2. AYET: Apaçık olan Kitab’a andolsun ki

AHKAF SURESİ 7. AYET: Ayetlerimiz onlara açıkça okunduğu zaman hakikat kendilerine geldiğinde onu inkâr edenler: “Bu, apaçık bir büyüdür” dediler.

HADİD SURESİ 9. AYET: Sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için kuluna apaçık ayetler indiren O’dur. Şüphesiz Allah, size karşı çok şefkatli, çok merhametlidir.

MÜCADELE SURESİ 5. AYET: Allah’a ve Resulüne karşı gelenler, kendilerinden öncekilerin alçaltıldığı gibi alçaltılacaklardır. Biz apaçık ayetler indirmişizdir. Kâfirler için küçük düşürücü bir azap vardır.

TALAK SURESİ 11. AYET: İman edip sâlih amel işleyenleri, karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için size Allah’ın apaçık ayetlerini okuyan bir Peygamber göndermiştir. Kim Allah’a inanır ve faydalı iş yaparsa Allah onu, altlarından ırmaklar akan, içinde ebedî kalacakları cennetlere sokar. Allah o kimse için gerçekten güzel bir rızık vermiştir.

ZUHRUF 2. AYET: Apaçık Kitab’a andolsun ki…

Kur’an apaçıktır ve de bunu en fazla dillendiren HANİF diye kendini ortaya atıp MUVAHHİD iddiasında olanlardır… EVET, ALLAH C.C. KİTABI APAÇIK ORTAYA KOYMUŞTUR. VE KİMSEYE İHTİYAÇ OLMADIĞINI BİLDİRMEK İÇİN BEN DETAYLI OLARAK AÇIKLADIM DEMİŞTİR. O HALDE NEDEN HALA ALLAH C.C. BEYANINI BAŞKA TEVİL YALAN UYDURMA İFTİRA İLE AÇIKLAMAYA ÇALIŞIYORSUNUZ.

merdem
19. July 2013, 10:56 PM
Devami olan yazilar varmis Yavuz Kaya'dan, yeni kesfettim, Buyrun, iltifatin (!) bu kadari da fazla yani.

http://mehmetselvi.wordpress.com/category/iktibaslar/yavuz-kaya/

ilme muhtaç kul
26. May 2016, 09:34 PM
selam Mumınlerın uzerıne olsun.

oncelıkle suankı cağı guncel tuttun cunku kuran evrensel ve her caga hıtab eder Rabbımız Hukmu Gecmıs Ayet Yollamaz ya ıbretlık bır ornek verır yada yasam tarzımızla ılıgılı ornek alacagımız bır hayat hıkayesı verır. tamamıyle yasa ve hukumlerı ıcerır butunselıde .

suan yeryuzundekı ınsanların cogu zan uzerı ve ataların ızındeler ve kuranın ılk muhatabı muhammed ıdı oda bakara 170 ıle tanıstı ve dusunmesıne gerek kalmadı cunku tamamıyle o toplumu anlatan ayetler ınıyordu. cunku onlar da atalarının dınıne uyuyordu ( ıbrahımden ısa dan musadan ) rıvayetlerle ve saptırararak gızleyerek ayetlerı kafalarına gore uydurup o zan uzerı ınsanları bu Allahtan dır dıyerek uyutuyorlardı . ve bunu yapanlar ıslamı zorla kabullenmek zorunda kalan kısıler vede herzaman karsı olan tıplerdı . yanı ıbrahım zamanında bırtakım musrıkler zann uzerı tapıyorlardı ole bıldıklerınden dolayı ve toplumumuzun halıne bakarsan aynı. acaba ıbrahım kımın hadıslerıyle ugrasıyordu hadıs madıs yok arkadasım . bu ınsanlar Allahın ayetlerını carpıtıyorlar ve gelenek halıne getırıp oz kıtab tahrıfe ugruyor oz anlamlarla bırlıkte sonra hak kıtabı anlasılmaz bır kıtab halıne getırıyorlar . sonra kendı anlıycakları dılde bırer hadıs soz yazıyorlar tasa tablete o zan uzerı gıdıyorlar ve en kotusu ınsanları hep Allahla aldatıyorlar cunku somurucek ınandıracak ınsanın tek umudu var oda Iclerındekı sırkte olsa hepımızde olan Allah sevgısı . sonra zebur gıdıyor tevrat gelıyor ıncıl gıdıyor kuran gelıyor bole gıdıyor . yanlısım varsa duzelttın benım kurandan anladıgım bu buyuklerım abılerımm daha ıyı bılır . pekı bısy sorcam ( Allah neden muhammede dın ıman kıtab bılmezdın dıyor sen daha onceden ? ıbrahıme musaya ısaya demıyor ? ben muhamede ınen yanı son kıtabın son kıtab oldugunu dusunerek sankı hıtab bıze gıbı yanı cogumuz dın ıman hıdayet bılmezken ogrendık ya cunku muhammed de kılavuzlanması ıcın mecburı bır ınsan ornegı sart Hasa Allah kendı yol gosterecek halı yok ,ınsan uzerı rehber olunuyor oda Allahın kılavuzlugunda kuranda, ıbrahımden ornekleme vermıs musadan ısa dan nuhtan ve bır cok elciden . bakara 170 zaten olayı bıtırıyor ve bır cok zan uzerı gıdenlerın ayetlerı var hanıflık zaten eskı ınanclardan arınmak o yonden ayrılmak demek yanı ornegın mısal 3500 yıl oncekı ıbrahımı ornek gosterıyor 1500 yıl oncekı muhammede yanı bakara 170 ayet bızden evvelkılere de ınmıs olan bır ayet gercektır cunku gerceklerı akledıp yonunu Allaha donenlerı ornek gosterıyor kuran . ve yeryuzundekılerın cogu gerceklerı orttuler yozlastı kıtab geldı orttuler yozlastı yozlastı bugune kadar geldı hep bole gıttı gıdıcek. yanlıslarım varsa duzelttın sadece fıkırlerımı soledım Allah benı affetsın mecburda degıl gercı affetmeye . yanlıslaarımı soyleyın ben darılmam kırılmam kusurlarımı soyleyınkı zandan Allaha daha cok sıganayım.