PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hadis-hadis çelişkileri


EVVAB_İNSAN
27. September 2008, 04:45 PM
1- ORUÇLU İKEN KAN ALDIRILIR MI?

1. Çelişik HADİS:“Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.” Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

2. Çelişik HADİS:“Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.” Ebu Davud Oruç 29–30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

RESULULLAH eğer kan aldırmanın ORUCU bozduğunu söyleseydi, hiç şüphesiz kendisi kan aldırmazdı. Üstelik KUR’AN’DA orucu; yemek, içmek ve cinsel ilişkinin bozduğu geçer. Yani birinci çelişik HADİS ikinci HADİSLE olduğu gibi KUR’AN’LA da çelişmiştir. Fakat en doğru denen altı HADİS kitabının üçünden yaptığımız bu alıntı, çelişik HADİSLERİN en doğru denen kitaplara nasıl girdiğinin bir delilidir.

2- TUVALET HANGİ YÖNLERE KARŞI YAPILABİLİR?

1. Çelişik HADİS:“Gerek küçük, gerek büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye dönmeyin.” Hanbel 3/12

2. Çelişik HADİS:“Peygamber’imiz bir takım insanların küçük ve büyük tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş karşılamadıklarından, bu bidati (hurafeyi) kaldırmak için tuvaletini kıbleye doğru yaptırdı.” Buhari 4/11

Bir HADİSTE kıbleye karşı tuvaleti yapmanın hurafe olduğu anlatılırken, diğer bir HADİSTE ise RESULULLAH hurafe uygulayıcısı olarak gösterilmiş oluyor. Görüldüğü gibi HADİSLERİ RESULULLAH’A atfetmek aslında RESULULLAH’A birçok İFTİRAYI beraberinde getirmiştir.

3- ORUÇLU İKEN HANIM ÖPÜLÜR MÜ?

1. Çelişik HADİS:“ Peygamber oruçlu iken hanımlarını öptü.” İbn-i Kuteybe- HADİS Müdafası 372,

2. Çelişik HADİS:“Oruçluyken hanımını öpenin durumu sorulduğunda

Peygamber; “Orucu bozulmuştur” dedi.” İbn-i Kuteybe HADİS Müdafası 373GT

Bu HADİSLER aslında İBN-İ KUTEYBE’NİN dışında KÜTÜB-Ü SİTTE denilen meşhur altı HADİS kitabında da vardır. Fakat biz bu HADİSLERE, İBN-İ KUTEBE’ NİN çelişik ve mantıksız HADİSLERİ zorlama yorumlarla kurtarmak çabasından ibaret olan eserinde rastladık. Eğer HADİSLERİN mantıksızlığını ve çelişikliğini bu HADİSLERİ savunan birinin eserinden öğrenmek istiyorsanız size de İBN-İ KUTEYBE’NİN “HADİS MÜDAFASI” kitabını tavsiye ederiz.

Bir HADİSE göre RESULULLAH ORUÇLU iken hanımını öpüyor, diğer HADİS ORUÇLUNUN öpüşemeyeceğini söylüyor. Belli ki bu HADİSLERDEN en az biri uydurmadır. İkisini de doğru olarak almak RESULULLAH’I ne yaptığını bilmez, çelişkili hareketleri olan, (hâşâ) bunakvari bir kişi yerine koymak olur. Bu yüzden RESULULLAH’A en büyük iltifat, HADİSLERİ bir kenara atıp KUR’AN’I ele almakla olur.

4- BİR SALÂT (NAMAZ) İKİ KERE KILINIR MI?

1. Çelişik HADİS:“Biriniz evinde namazı kılar da sonra namaz kılmakta olan imama yetişirse, onun arkasında namaza dursun. İkinci kıldığı onun için nafile olur.” İbn-i Kuteybe HADİS Müdafası 366

2. Çelişik HADİS:“Bir namazı günde iki defa kılmayın.” Ebu Davud 2/56

İkinci HADİS hem birinci HADİSLE, hem de KUR’AN’LA çelişir. KUR’AN’da SALÂT (namaz) kılmak övülmüştür. Fazladan kılınan SALÂT (namaz)ın ne zararı olabilir. Kimi durumlarda kılınacak olan SALÂT (namaz)ın kılınmamasına neden olacak bu HADİS, kişilerin ALLAH’I daha çok anmasını engellemektedir.

5- KÜÇÜK TUVALET NASIL YAPILIR?

1. Çelişik HADİS:“Kim size Peygamberimiz’in ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın. Süneni Nesei 1–2/25

2. Çelişik HADİS:“Peygamber’imiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı.” Buhari 1/167

Birinci HADİSİN anlattığı ve KUR’AN’DA olmayan bu uygulamanın aslında bizi hiç ilgilendirmemesine rağmen, geleneksel İSLAM anlayışında ağırlığı olduğunu görüyoruz. RESULULLAH’IN ayakta küçük tuvaleti yasakladığı söylenen uydurmalara binaen, bazı kişilere rahatsızlık vermesi muhtemel olan oturarak tuvalet yapmaya ‘SÜNNET’ denmiş ve bundan SEVAP umulmuştur. Ayakta tuvaleti yapmak ise ÇİRKİN görülmüştür.

6- SU NASIL İÇİLİR?

1. Çelişik HADİS:“Peygamber ayakta su içilmesini yasakladı.” Ebu Davud 4/No:3717

2. Çelişik HADİS:“Peygamber’i sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm.” Ebu Davud 4/No:3718

Bu örnek HADİSLERDE de birinci HADİS, kendisiyle çelişen ikinci HADİS de olmasına rağmen daha çok itibar görmüştür. Günümüzde de geleneksel İSLAM’I yaşayanların suyu oturarak ve üç yudumda içtiklerini ve bundan da SEVAP beklediklerini gözlemleyebiliriz.

7- AYBAŞILI KADIN CAMİYE GİREBİLİR Mİ?

1. Çelişik HADİS: Peygamber’imiz caminin bahçesine girerek şöyle dedi: “Şurası muhakkak ki cami ne cenabete, ne aybaşçılıya helal değildir.” Müslim Hayz/11, Ebu Davud Taharet 104/Tirmizi Taharet 101, Nesai Hayz18

2. çelişik HADİS: Peygamber’in hanımı anlatıyor: “Peygamber’imiz bizden biri aybaşılı olduğu halde onun kucağına başını koyar, KUR’AN okurdu. Bizden birimiz aybaşılı iken camiye gidip Peygamber’e bir şeyler götürürdük.” Nesai, Hayz, 19

Bir HADİSE göre aybaşılı kadın camiye girebilirken, diğer HADİSE göre aybaşılı kadın camiye giremez.

8- HACDA İHRAMLI OLAN EVLENEBİLİR Mİ?

1. Çelişik HADİS:“Peygamber Meymune ile evlendiği zaman her ikisi de ihramlıydı.” Nesei 5–6/179

2. Çelişik HADİS:“İhramlı olan bir kişi (Hacda olan) ne evlenebilir, ne kız isteyebilir, ne de başkasının nikâhını kıyabilir.” Nesei 5.6.249

KUR’AN’DA HACCIN nasıl yapılacağı açıklanmıştır. KUR’AN ile yetinmeyip, HADİSLERE DİN bina edilmeye kalkışılınca ortaya çıkan çelişkiler yumağı ortadadır.

9- ERKEKLERİN BALDIRI GÖZÜKEBİLİR Mİ?

1. Çelişik HADİS:“Baldırları açık olan bir sahabeye Peygamber’imiz rastlamış ve ‘Baldırlarını ört. Baldırlar da avret yerlerindendir.’ demiştir.” Tehzibut Tezhip 2/69

2. Çelişik HADİS:“Peygamber’imiz evde baldırları açık yan üstü yatıyorlardı. Ebu Bekir izin istedi Peygam izin verdi. Ömer istedi aynı şekilde ona da verdi.” Hanbel 1/71

HADİSLERDEN birine göre baldırları örtmek lazımdır. Diğer HADİSTE ise RESULULLAH’IN yanına birileri gelmesine rağmen baldırlarını örtmediği gözükür. Nitekim bazı MEZHEPLER birinci HADİSİ alıp erkeklerin dizle göbek arasını örtmelerinin FARZ olduğu şeklindeki bir zorluğu DİNE sokmuşlardır.

10- ÖLÜ HAYVANIN DERİSİ NE OLACAK?

1. Çelişik HADİS: Peygamber’imiz; “Deri işlendi mi temiz olur” dedi. Sonra ölü bir koyuna rast geldi ve “Onun derisinden faydalansanıza” dedi. Buhari 72/30

2. Çelişik HADİS: Peygamber’imiz “Ölü hayvanın ne derisinden ne de sinirinden faydalanınız.” dedi. Hanbel 4.310.311

KUR’AN’A göre leşi yemek HARAMDIR. Leşin derisinin HARAMLIĞINA dair KUR’AN’DA bir ifade yer almaz. Bu konuda söylenen iki HADİSTE ise birine göre leşin (ölü hayvanın) derisi kullanılamaz, diğerine göre kullanılabilir.
Elimizde çelişkisiz KUR’AN varken, bu çelişkiler yığınına dönmüş HADİSLERLE uğraşmak bizi KUR’AN’DAN uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramamıştır. Bu yüzden ALLAH’IN ELÇİSİ, Efendimiz Hz. MUHAMMED’İN (s.s) ahirette toplumundan tek şikâyeti şöyledir:

RESUL da şöyle der; “Ey RABBİM, benim toplumum bu KUR’AN’I devre dışı tuttular.” Furkan/30

Derleme; (UYDURULAN-DİN KUR'AN'DAKİ DİN. İstanbul yayınevi.)